Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar staat het de letter G voor bij het woord g-string?

Nu we toch bezig zijn....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe had je dat in het Engels in gedachten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bezig met wat???
Amadea
12 jaar geleden
Is dat dan een kledingstuk? Daar had ik nog niet eerder van gehoord. Ken het alleen van de Air van Bach, dus associeer dit alleen met een snaar op de viool....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/G-string @ karena....Eerder werd de vraag gesteld over het woord t-shirt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooh,ik dacht ff wat anders..;-)
Haha!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb verschillende verklaringen gevonden, een perfect sluitende verklaring lijkt niet te bestaan.

1: Het is een afkorting voor 'girdle-string'. Deze verklaring gaat terug naar 1878, iemand schreef "Om het middel van elke jongen zit een strakke 'geestring', waarbij een stuk stof tussen de benen loopt van voor naar achter'. In het Engels is dit zo'n beetje wat een girdle was in die tijd.

2: Het refereert aan de 'fiddle'(viool). De G-string is de laagste, donkerste snaar op de viool. De nadruk ligt hierbij op het woord 'laagste'. -> Laagste snaar, laaggesneden ondergoed

3:Het komt van het woord 'geestringi'. Dit is een kledingstuk gedragen door Indianen.

4: Het refereert aan de vorm van de letter G. Dus het stukje tussen de billen lijkt op een G.

5: De g komt van Graffenberg spot, aka G-spot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mis er eentje en waarvan ik altijd heb gedacht dat dit de betekenis dekte: Groin-string.
Groin is het kruis, string het touwtje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dat is eigenlijk wel een hele logische, T74!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding