Wat is beter voor je gezicht: gel reiniging of scrub reiniging?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik ik heb een erg gevoelig gezicht en mijn gezicht is snel geïrriteerd. Ik wil ook graag weten wat het verschil is tussen scrub en gel reiniging. Ook wat beter is voor mijn huid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (4)

Is beide goed, alleen is het aan te raden om ca. eens per week je gezicht te scrubben.

Toegevoegd na 8 minuten:
Met scrub haal je een laagje dode huidcellen van je gezicht en je huid voelt daarna superzacht aan. Met gel reinig je op een zachtere wijze dan met scrub. In scrub zitten ook harde dingetjes die zorgen voor het schurende effect. In gel zitten die dingetjes niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gel is bedoeld voor het dagelijks reinigen, scrub voor een intensievere reiniging, het is niet goed voor je huid om dagelijks te scrubben omdat je de huid dan te veel activeert, 1 keer per week is voldoende
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je huid geïrriteerd is, heeft dit te maken met een allergie/onverdraagzaamheid tegenover één of meerdere van de stoffen in een product dat je gebruikt. Er zijn zoveel verschillende gels op de markt, met allemaal een iets andere samenstelling. Voor een allergie geldt: hoe meer je je huid blootstelt aan de stof, hoe erger het wordt. Jammer genoeg weet je vaak niet juist welke stof het nu juist is waar je niet tegen kan. Best kan je dus gewoon zo weinig mogelijk chemische producten op je huid smeren! In feite is dat altijd het gezondste, ook voor mensen met een redelijk verdraagzame huid.
Maar goed, jij wil weten wat het verschil is tussen scrubben en een gel, en wat het beste is. Scrubben is hiervoor al uitgelegd; het lijkt mij voor 1x per week inderdaad gezonder dan al die producten, maar je kan het dus best niet dagelijks gebruiken. Daarom raad ik je gewoon aan om voor je dagelijkse reiniging een product te vragen bij de apotheker, die hebben er wel speciaal aangepast voor een gevoelige (of allergische) huid. Wel vaak iets duurder vrees ik...Maar je ziet zelf maar of je het een duurdere prijs waard vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer geen gelreiniging te gebruiken, deze zijn meestal meer gericht op de vette huid en zorgen ervoor dat je talg minder wordt, hetgeen je met een droge huid juist moet stimuleren.
Probeer eens een reinigings creme/milk (voor de gevoelige huid), is in principe hetzelfde systeem als een gel kan je ook makkelijk gebruiken onder de douche bijvoorbeeld en dit zorgt ervoor dat jou huid niet meer uitdroogt maar juist zacht zal aanvoelen. probeer het bij 1x per week scrubben te houden, maskertjes voor de droge huid kan je meerdere keren per week gebruiken, deze voeden de huis intensief.