Kan je je voet op meten met een liniaal? Zo ja, hoe dan?

Ik wil online wat schoenen kopen maar ik weet niet hoe lang mijn voeten zijn... Iemand tips??? ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.6K

Antwoorden (5)

Ga op een lindaan staan, simpel zat. Anders op een papiertje gaan staan, de omtrek maken met een potlood en opmeten. Wel altijd een marge overhouden voor meet fouten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lindaan, dat moet natuurlijk liniaal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik dacht al, wat is een Lindaan, LOL
Dit kan ja, maar iedere schoen valt toch net wat anders.
Wat ik altijd doe is, als je nike's gaat kopen, ga dan naar een winkel(footlocker enz.) en pas wat nike's kijk welke maat je hebt, bijvoorbeeld 43.
Koop dan op internet maat 43,5 als je al uitgegroeid bent of 44 als je nog groeit.
Dit werkt bij mij altijd super.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is heb je bij bepaalde schoenenwinkels zo'n soort voetenmeter. Dat is gewoon een houten soort plank of zo waar je je voet op zet en dan kunt meten. Is niet in alle schoenwinkels. Anders kun je nog altijd een omtrek van je voet maken door op een vel papier te gaan staan en dan dat nameten met een liniaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Je vindt die meetapperatuur bij de scapino.
Zet je voeten op een stuk papier en teken de omtrek af. Nu neemt je de afbeelding van de grootste voet en meet hier (en dat kan met een lineaal, maar ook met een centimetelint of een meetlat) de afstand van het puntje van de grote teen tot de hiel. Dat is je voetlengte. Vervolgens kijk je welke schoenmaat daarbij hoort:
http://www.bedrijfs-kleding.nl/extra_info_pages.php?pages_id=67
Amadea
12 jaar geleden
Het is geen probleem om uw voeten te meten met een liniaal, qua lengte en breedte.

Ook als u deze maten wat ruimer heeft genomen, dan zit u nog met de wreef hoogte.

Op internet heeft u nog te maken met Amerikaanse maatvoering, Aziatische maatvoering en Europese maatvoering. (net als met kleding)

Beter is nog om gewoon eenmalig de juiste maat laten nemen door een goede schoenmaker.

Een miskoop is zo gedaan.