Waarom geven kleding en textielfabrikanten niet een klein beetje meer geld uit en gaan ze etiketjes en labeltjes van katoen gebruiken?

Deze dingen zijn vaak erg irritant en meestal worden ze direct verwijder , maar dan is ook vaak het wasvoorschrift weg.

12 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/zouden-kledingindustrie-zover-minder-irritante.82752
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom printen ze het niet gewoon op de stof? Heb je helemaal geen irriterende labels meer. Is een beter idee ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje lastig met het maken van die kleding dan, want waar maak je die print? Dat gaat niet werken.
adriana
12 jaar geleden
Printen , dat zou moeten kunnen , je ziet zoiets wel vaker aan binnenkanten goed bedacht!

Antwoorden (1)

Omdat dat meer geld kost => minder winst. En hun doel is om méér winst te maken. Zolang jij die kleding toch wel koopt, is het hun probleem niet.