Ik heb gigantisch veel puisten (die ontsteken en heel erg zeer doen) op mijn billen. Wat is hier een wondermiddel tegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Wat nog niet bij de antwoorden staat:

Experimenteer met kleding!!!!

bij de meeste mensen werkt synthetisch absoluut SLECHT dus (tijdelijk) switchen naar zeer degelijk zeer katoenen ondergoed kan helpen

Ik zeg vooral degelijk. Als je kleine slipjes of onderbroeken draagt komen juist die gevoelige plekken in contact met je bovenkleding die OOK synthetisch materiaal kan bevatten of andere dingen die irriteren (bijv de manier waarop het is geweven).

Met grote degelijke onderbroeken weet je zeker dat je er elke dag een schoon laagje katoen tegenaan houdt

Verder zweer ik bij een creme die heet: dermalex repair, ca 10 euro per tube bij het kruidvat. Helpt tegen veel huidproblemen
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

echinaforce van dr vogel, s morgens en avonds opsmeren en je bent er zo van af..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Je bedoelt Meneer Vogel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
A Vogel toch?
Welkom terug Marion :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemde vogels hier :P
trekzalf zal jou hier een heel eind vanaf helpen.

Toegevoegd na 2 minuten:
b.v. Daro verkrijgbaar bij de drogist.

Toegevoegd na 9 minuten:
Zou je nog een advies willen geven draag zoveel mogelijk katoenen onderbroeken en niet te strakke broeken.
Zo gaat het niet broeien en kan er lucht bij.
Succes.
12 jaar geleden
Wondermiddelen bestaan niet.
Let op je voeding, weinig prikkelende stoffen eten, minder vet (vlees), karnemelk i.p.v. melk.
Je billen stevig 'schrobben" om ontsteking van haarzakjes zo veel als mogelijk te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de plus als die in aantocht is
Als ik jou was dan ging ik hiermee naar de huisarts. Zoals je zegt zijn het ook ontstekingen en daar kun je beter niet zomaar wat op smeren. Als je veel last van acne hebt dan kan het ook komen door hormonale schommelingen. En als het een hormonaal probleem is dan lijkt het me beter dat je er eerst een arts naar laat kijken. Misschien kan de huisarts je doorsturen naar een dermatoloog. Ik zou er niet zelf aan gaan prutsen want wie weet vererger je het probleem alleen maar daarmee. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou naar de huisarts gaan en een verwijzing naar een dermatoloog vragen.
Ook je zoals eerder al geadviseerd is je billen scrubben. Met een heel zachte scrub. Ook moet je zacht scrubben zodat de puisten niet kapot gaan. En dan een acne-creme gebruiken. Hou de boel daar sowieso goed schoon. Bij de drogist en apotheek kun je alcohol 70% krijgen waar je de open en/of ontstoken puisten mee kan deppen om het enigzins te steriliseren. Niet en nooit met vieze handen aan komen; dus ook alsjeblieft niet krabben!!
Regelmatig naar de sauna gaan zou ook heel goed zijn maar ik me voorstellen dat je daarvoor zou kunnen schamen. Daarom blijf ik bij het eerste: vraag een verwijzing naar een dermatoloog. Wondermiddelen bestaan helaas niet....maar alsjeblieft; krab er niet aan om verdere besmetting te voorkomen. En juist omdat we op onze billen zitten zijn open wondjes welhaast onoverkomelijk. Vraag goed advies. Van een deskundige. Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd naar de huisarts, het kan zijn dat antibiotica nodig is.
verder dagelijks weken in biotex groen, zo warm mogelijk.
beterschap!