Hoe komt het dat als ik mijn haar paarsbruin heb geverfd, dat na 1 maand een soort viezig fel rood/bruin oranje wordt?

Kan ik dan beter een andere kleur kiezen?

Toegevoegd na 29 minuten:
Ik heb heel veel verschillende merken uit geprobeerd, maar alle worden later viezig rood.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat voor kleur haar is je normale haar ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is je ondergrond ?ja vies br or maar daar onder?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normale haar is lichtbruin/middenbruin, vaak geverfd maar elke keer bij paarsbruin, wordt het later heel lelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja over oxidatie ,de verf bij de drogist bevat veel waterstof peroxide en ammonia om altijd snelle resultaten op verschillende onder grond te krijgen dan gaat je haar sneller de kleur verliezen dat gaat steeds sneller ?? Zeker met een licht gekleurde ondergrond ,hoe het komt je schubben laag waar het pigment in moet blijven zitten blijft open staan ,is beschadigt en de pigmenten was er uit . Maar Oké wat nu ! minder wassen . De juiste shampoo ,van kerastase vr gekleurd haar ,maar de beschadiging is al . Na de kleuring ,of in plaats van ,een echte spoeling (dus geen waterstof ,ammonia) dat is iets wat je niet hoeft te mengen ,of een kleur shampoo een shampoo met kleur pigmenten . Dan nog een half tipje na het klaar maken vj verf ,het evt even laten staan ! Zodat de de watersof enz wat vervalt .ja met risico van minder pakken , met de verf op je hoofd ,plastic kapje er op en dan warmte toevoegen ,gaat het er meer er in . En ook wat langer laten in werken geeft vaak meer houd baar resultaat . Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kapperkort: dank je voor je tip, maar het niet goed te lezen, wat je bedoelt. Wil je het wat duidelijker maken?

Het beste antwoord

Door zon,wassen van het haar. het is een onnatuurlijke kleur dus moeilijk intact te houden. roodpigmenten zijn erg sterk in haren en nemen dan de bovenhand. speciale shampoos zijn een idee maar of het echt werkt betwijfel ik. misschien laten verven bij de kapster en terugggaan als het niet goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ander merk gebruiken (Y)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt hier speciale shampoo mousses voor. deze gebruik je gewoon om je haar mee te wassen echter zit hier de kleur in verwerkt waar jij je haar in hebt geverfd. zo onderhoud je de kleur. vraag hiernaar bij je volgende kapper bezoek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die ken ik: ik heb ook de hennaplus voor kleurbehoud. Die werkt een beetje.