Hoe krijg je je haar lang, zonder dat het steeds kapot gaat?

Ik heb altijd redelijk lang haar gehad, maar bij mij gaat steeds het hele onderste gedeelte helemaal kapot. Heel vervelend, want ik hou het het liefst zo lang mogelijk. Heeft iemand tips hoe je dit kan voorkomen, zodat ik het niet steeds helemaal hoef af te knippen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Antwoorden (6)

elk half jaar naar de kapper en niet meer dan een puntje eraf te halen. (of koop van die nep producten die je haar 'extreem' late groeien)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het zelfde als jou.
ik was me haar met shampo voor gespleten haar punten.
ik doe een maskertje erin.
en ik kam het niet te hard uit.
ik was het best vaak. en wat ook helpt is ik weet niet of je je haar stijl maar als je dat doet moet je dat maar ff tijdje niet meer doen. en je kan internet google. of kapper bellen of langs gaan voor tips.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met name de uiteinden van haren hebben veel te lijden. Ze zijn soms al 5 of 6 jaar oud natuurlijk. Ze hebben veel last van slijtage door weer, wind en het schuren langs kleding e.d. Waarschijnlijk draag je je haren vaak los. Je zou na een bezoekje aan de kapper en het gebruik van crèmespoeling eens een paar maanden kunnen proberen het op te steken in een losse knot of een hoge staart. Je zult zien dat dat scheel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De punten na het wassen bewerken met kokosolie.
Dit kun je bij de drogist kopen.
Even laten intrekken en goed uitspoelen.
Daarna heel voorzichtig met een harenborstel uitborstelen .
Niet te zeer aan trekken want nat is kwetsbaar.
Op een natuurlijke manier laten drogen dus geen fohn gebruiken .

Toegevoegd na 4 minuten:
Je zou ook eens je haar bij de kapper kunnen laten analyseren zij kunnen jou raad geven in deze kwestie.
Maar bovenstaand wat ik heb geschreven helpt echt.
Tenminste bij mij zelf wel.
12 jaar geleden
Nou hier een x tips ,was je haar in deze situatie niet zo vaak .gebruik lauw water vj haar ,en niet even lekker heftig uit kammen ,je kunt je haar enorm beschadigen als het nat is . Was je haar met een goede shampoo (kerastase) kam het evt uit met een conditionering er nog in onder douche (anti slijtage ,v kerastase) spoel het zacht uit !ja nogmaals geen heet water . Haar is een dood materiaal ,maar moet wel beschermd worden (men noemt dit voeden:)) het slijt enorm dus voorzichtig met kragen ,harde versiersels enz in je kragen enz. Ja een mens ligt ook op bed !neem een satijnen kussen sloop ,dat helpt tegen de slijtage ,btr dan ruw katoen .gebruik zachte goede producten ,en ook niet zo'n 1€ borstel met van die nylon troep ,gebruik wel je föhn maar trek niet aan je haar ,zet het onder spanning ook niet met een elastiekje ,en altijd bekleed met stof (dat elastiekje ) bescherm je haar tegen de zon . De droge vries lucht (statisch) is ook geen feest vj haar . Ja ja wat n gedoe ! En dan ook nog optijd zo om de 8weken zeker even een puntje af zo dat je Dode punten niet verder splijten . Blondeer niet kleuren alleen met juiste produkten ,kleur producten bij de drogist hebben altijd een overkill aan waterstof peroxide en ammonia . Ja one size fit's all .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ behalve het punten. het blijft bij de kapper nooit bij punten, ze halen er meestal teveel af en dan schiet hewt niet op, zeker niet als je het elke twee maanden zou laten doen. Ik doe het zelf eens per halfjaar of jaar. Want bij mezelf kan ik het zo goed niet. Andere langharigen "bewerk" ik zelf en voor niets. (t Komt toch niet vaak voor ;-) )
kappers waar ik doorgaans geweest ben proberen je alleen maar hun dure produkten aan te smeren.
Houdt vrouwen en mannen op straat aan die zeer lang en gezond hebben. Die weten het juiste antwoord.
Ik vroeg het een en die zei "niets,. ik was het alleen met goedkope shampoo" zelf heb ik ook heel lang haar en dat was een tijdje veel aan het uitvallen en droog aan de punten. IK draag het nu een tijd in een vlecht dag en nacht. In de winter kun je het onder je jas dragen, dan schuurt het wat minder. verder doe ik er henna in en goedkope cremspoeling van palmolive met perzik, in de punten. Die kokosolie van een van mijn voorgangers leek me ook wel een goeie, dat ga ik ook eens proberen.

punt slechts eens in het haljaarm, maar doe het het liefst zelf, en echt millimeter werk met een stoffenschaar. botte scharen gaat het ook sneller van splijten vertelde een kapper mij eens.

En ja föhn, stijl en haarlak en dat soort dingen, doe dat zo min mogelijk, liefst niet....

Maar ja ik heb heel makkelijk praten met supermakkelijk en natuurlijke slag in het haar. Er zijn haarbossen die nergens mee te "temmen" zijn ;-) Henna wordt het iig een heel stuk tembaarder mee, maar dat is niet echt geschikt voor blondies, tenzij ze graag peentjeshaar willen :)) rood bruin en zwart haar is het prima geschikt voor

Toegevoegd na 3 minuten:
En ja plus voor mijn voorgangster en wat ik nog wou zeggen: droog je haar niet te ruw. Ik wikkel, als ik onder de douche vandaan kom, mijn haren in een handdoek, en ik loop 5 minuten met een tulband op mijn kop. Daarna is het droog genoeg, want het is een oude handdoek van 20 jaar die veel vocht opneemt. Je ouders of grootouders hebben misschien nog zo'n antieke handdoek :))