Wat is er zo bijzonder aan de creme van La Mer?

Heel veel modellen gebruiken de creme. Kate Moss smeert haar hele lichaam ermee in en hij is peperduur. Wat maakt de creme zo speciaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
5.4K

Het beste antwoord

La Mer is het best bewaarde schoonheidsgeheim. Hoewel er weinig over gepubliceerd wordt en deze crème moeilijk te vinden is, heeft La Mer vele trouwe aanhangers. Deze rijke, voedende crème werd ontwikkeld door Max Huber, een ruimtevaartfysicus bij de NASA, die ontsierende brandwonden opliep nadat er brandstof in zijn gezicht ontplofte. Dat leidde ertoe dat hij op zoek ging naar de ultieme huidverzorgingscrème. 12 jaar en 6000 experimenten later introduceerde hij Crème de La Mer.

Crème de La Mer bevat vitaminen en marine extracten afkomstig uit levend zeewier. Het fermentatie- en productieproces zijn beiden zo tijdrovend, dat het produceren van een potje drie maanden in beslag neemt. Dit ingewikkelde proces draagt ertoe bij dat de zuiverheid en werkzaamheid van de grote hoeveelheid organische ingrediënten bewaard blijft.

De combinatie van zeewier en vitaminen in Crème de La Mer geeft de huid nieuwe energie. De rijke samenstelling bevordert het natuurlijke huidvernieuwingsproces met als resultaat een gladde, stevige en jonger ogende huid.

Tja, als ze dit allemaal waar moeten maken (bedenkelijk) dan kost dat nogal wat.
Ga eens naar de site van La Prairie, daar gaan je haren helemaal van overeind staan als je de prijzen ziet.
Zelf ben ik een liefhebber van de betere cremes en gebruik hiervoor de 'duurdere' lijn van Olaz. Het voelt goed op mijn huid en ik heb het idee in ieder geval dat ik er baat bij heb. Andere gelijksoortige cremes zullen net zo nuttig of nutteloos zijn maar ik gebruik wat goed voelt. En dit verschilt per persoon.

Nog even over De La Mer, het zal best een korte termijn, liftende werking hebben. Maar er is geen enkele creme die dieper doordring dan de bovenste laag van de opperhuid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oempf!!! 1400 euro voor een potje creme...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zitten er diamanten e.d. in :-)

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat de cremes allemaal niet zo verschillend zijn. ER moeten wat basisingredienten inzitten om het een creme te maken. En dan wat speciale dingen om het juist die creme te maken.
Wat hem echt bijzonder maakt, zijn de beroemde figuren die hem gebruiken. Als die filmster hem gebruikt, moet hij wel goed zijn. en als de prijs zo hoog is vast ook wel, want een slecht product kan niet duur zijn.
12 jaar geleden
De marketing ! Fantastische positionering ! De (juiste) mensen laten smeren kleine potjes geheim zinnig . En ja niet meet baar .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vrij weinig.....Zelfs Paula Begoun (amerikaanse cosmetica 'politieagente') is er niet over te spreken. Lees het artikel http://www.newbeauty.nl/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=407 maar eens...