Waarom bestaan er medium en hard tandenborstels als overal aangeraden word soft te nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2K

Het beste antwoord

Een tandarts of de mondhygiënist(e) kan je bv aanraden een medium of harde tandenborstel kiezen.
Dat kan in specifieke gevallen beter zijn.
Vandaar ze op de markt zijn.
De ideale tandenborstel is inderdaad soft.
Deze borstel heeft een kleine borstelkop en heel veel plukjes dun en zacht haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat harde tandenborstels soms ook nodig zijn. Als je rookt is het verstandig om een harde tandenborstel te nemen. Je moet dan wel over gezond tandvlees beschikken. Over het algemeen kun je het beste een zachte of een medium borstel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er mensen zijn die geld over hebben voor een harde tandenborstel, dus omdat er een markt voor is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht is het bestaan van verschillende soorten hardheid van tandenborstels het volgende:
Sommige mensen willen meerdere tandenborstels in gebruik hebben. Eerst gebruiken ze een harde tandenborstel om tussen de tanden de etensresten (vertikaal) te kunnen verwijderen en daarna met een zachtere tandenborstel verder te poetsen om het tandvlees op een milde manier te masseren. Voor een prothese is een hard exemplaar ook praktisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan je toch beter tandenstokers of flossdraad gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele oude mensen kunnen daar niet mee omgaan.