Hoe kan ik zelf een schoen wijder maken? Hij knelt bij de kleine teen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
50.8K

Het beste antwoord

Door een wattenschijfje nat te maken en je schoen aan te trekken met het wattenschijfje op de plek waar het knelt, en er vervolgens zoveel mogelijk mee lopen. Omdat het watje nat is voel je het haast niet, en de schoen gaat op deze manier precies naar je voet staan. Werkt bij mij perfekt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

een prop natte kranten voorin de schoen en dit een nachtje laten staan, wel goed laten drogen de volgende dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ze laten oprekken bij een schoenwinkel of schoenhersteller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, heb erover gelezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:P
Je kunt je schoenen iets oprekken door ze vochtig te maken en er kranten voorin te duwen, of niet je schoenen zelf nat maken, maar de kranten. Moet je ze wel helemaal laten droger met de krant erin.
Je kunt ze vaak ook bij een schoenmaker laten oprekken, die hebben een soort apparaat dat ze erin stoppen. Ik weet dat ze er in ieder geval eentje hebben bij een grote schoenenwinkel hier in de buurt, dus dat zou je ook nog kunnen proberen.
Maar misschien is het ook gewoon zo dat je een verkeerd model schoen hebt dat niet bij de vorm van je voet past, dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan nieuwe kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kun je doen door het bovenleer van de schoen op de plaats waar hij knelt uit te kloppen met een hamer(tje). Dit deed ikzelf op een schoenleest maar je kan ook een grote hamer in de bankschroef als leest gebruiken. Doe het wel voorzichtig want anders sla je door het leer en is je schoen beschadigd. Vervolgens kun je de schoen opvullen met nat krantenpapier zoals eerder beschreven.
Schoenen kun je ook in een breedtemaat kopen. Dan zit je niet meer te klooien en loop je gelijk confortabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een product bij de schoenmaker te krijgen dat heet: Tana Universal schoen stretch.Je moet de krappe plekken bespuiten en vervolgens 1/2 uur met de schoenen gaan lopen.
Werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eentje uit de oude doos.. Een zak vullen met water en in de schoen doen. De schoen een nacht in de vriezer. Door het uitzetten van het water door bevriezing rekt het geleidelijk de schoen ook een beetje op. Deze truc is bij niet veel mensen bekend. Maar het werkt echt. Helaas kan ik je geen bronvermelding geven. Probeer maar....