Hoe kom je van die vlekken an puisten af heb je daar speciale camouflage make up voor

Ik ben een jongen maar dat heb je toch ook voor jongens want ik heb licht acne maar dat zie je dan opfotos van die vlekjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

Die nieuwe roller van garnier is goed. Die camoufleert goed, ik ben ook een jongen en gebruik em ook. Het is een beige stick. Je hebt van
Garnier ook een blauwe stick, die droogt je puisten goed uit ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar zijn camouflagestiften voor, kies er 1, 1 tint lichter dan je eigen huidskleur, erop doen en dag de randjes wegkloppen, niet wrijven want dan smeer je alles weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik ook vind helpen is: rouge. Ik heb het en het camoufleert goed, misschien dat jouw moeder het heeft. Succes. (ik ben wel een meisje maar dan kan het ook hoor!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rouge is voor een jongen niet zo'n goed idee, dan heb je de hele dag "blozende" wangen.
Er is een BB cream van Cenzaa die je acne mooi kan camoufleren. Het is een BB cream maar het is zo dekkend als een foundation en door de natuurlijke combinatie is het ook niet schadelijk voor je huid zoals de meeste camouflage/foundation/BB cream: de meeste verergeren je acne alleen maar. Er zitten bijvoorbeeld geen minerale oliën of paraffinum in de BB cream van Cenzaa wat de acne erg kan bevorderen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Om je acne te verminderen moet je verschillende stappen volgen:

1. Eet gezond. Veel suikers en vet verergeren de acne; dus neem ook minder chocola aangezien daar veel suikers en vet in zit. Als je af en toe dan een stukje neemt, neem dan pure chocola van 72% of hoger: dit heeft een hoger cacaogehalte en dus minder vet en suikers.

2. Reinigen. Dit is de allerbelangrijkste stap: reinig je gezicht 2x per dag, niet meer en niet minder. Dit is het beste te doen met een goede reiniging van bijvoorbeeld Cenzaa. Cenzaa heeft verschillende reinigingen die je kan afstemmen op jouw huid en die gebaseerd zijn op natuurlijke stoffen. Gebruik geen reinigingen met paraffinum want dat verstopt je huid. Goedkope reinigingen bevatten vaak deze stof.

3. Ga naar de schoonheidsspecialiste. Kies een goede schoonheidsspecialiste waar je af en toe heen gaat om een acnebehandeling te doen. Zorg wel dat je een goede hebt die de juiste producten gebruikt. Overleg met de schoonheidsspecialiste hoe vaak je er naartoe moet want dit is afhankelijk van jouw huid.

4. Niet krabben of uitknijpen! Krabben moet je natuurlijk sowieso niet doen. Uitknijpen lijkt een handige actie maar dit moet je nooit doen want je hebt niet de juiste techniek onder de knie die je schoonheidsspecialiste heeft en je zit er nooit precies voor.

5. Gebruik de juiste producten. Het ligt aan je huid wat voor producten het beste zijn. Heb je een droge huid met acne zorg dan dat je ook een hydraterend middel hebt. Voor een vette huid heb je een product nodig dat de talgproductie verminderd. Er zijn ook huidverdunnende middelen voor degenen met een dikke huid. Zoals altijd: ga voor de natuurlijke producten. Die zijn vaak duurder maar ze werken veel beter en je doet er veel langer mee (goedkoop is duurkoop): vaak een paar maanden. Cenzaa heeft hele fijne producten. Ik heb er zelf ervaring mee en mijn acne is ook een stuk verminderd.