ik heb kleine witte dingentjes in mij haar wat zijn dat en absoluut gèèn luizen of toch wel ? ik was mijn haar -woensdag en -zondag ?

kunt u mijn helpen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
26.9K

Antwoorden (10)

Misschien roos. Daar hebben ze speciale shampoo voor. Wel eerst goed lezen hoe te gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je lang of kort haar hebt maar na het wassen de shampoo goed uitspoelen uit je haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
controleer je haar eerst op luis met een stofkam boven een wit stuk papier, zijn het geen luizen, of neten in het witte geval, dan is het roos of restjes gel , haarlak of mousse
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien het roos is dan is dat iets waar je niets aan kan doen net zomin als dat je wat er aan kan doen als hoofdluis hebt.
Dat gebeurd gewoon daar heb je geen vat op.
Als iemand ze heeft en je komt op een of andere manier in raking hiermee kan dit gebeuren.
Hoef jij je niet voor te schamen en daar komt nog bij dat ze nog liever een gastheer of vrouw hebben met schone en verzorgde haren.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter verduidelijking, je kunt er niets aan doen dat je hoofdluis KRIJGT, je kunt je er wel wat aan doen als je het hebt. Ga even langs de drogist voor adives, of vraag het anders aan je kapper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kapper stuurt je alleen wel meteen weer weg als ze 1 neetje ontdekken hoor!!!
Het kan roos zijn. Soms krijg je dat met vet haar, soms juist met droog haar.

Het kan ook je gel of haarlak zijn. Vooral sterke gel wil, als je de borstel er door heen haalt, nog wel eens schilferen en dan is het net of je roos hebt.

Als de kleine witte dingetjes uit zichzelf bewegen dan zijn het wel beestjes en moet je maatregelen nemen om er zo snel mogelijk weer vanaf te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het heel erg jeukt en je voelt beestjes lopen dan zijn het luizen. Anders is het waarschijnlijk roos. Laat anders je vader of moeder er even naar kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voel je luizen lopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja als ze volwassen zijn. Ze zijn nl best groot, je kunt ze Zien met het blote oog. Van dat lopen krijg je ook jeuk.
Kristal
12 jaar geleden
en sommige hebben zware laarsjes aan en dat stampt behoorlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht maar tot ze gaan schaatsen in de winter..
Dat kan roos zijn' daar heb je shampoo voor! En dan ben je het in een week kwijt ! Sucses
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk is het roos.

Zelf heb ik ook last van kleine witte dingetjes in mijn haar. ik heb namelijk een witte vlek onder m'n haarrand (mijn huid maakt daar geen pigment aan) en daar komen af en toe een soort hele kleine witte huidschilfertjes vanaf.. misschien heb je zoiets onder je haar zonder dat je het weet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik je geen gel, mousse of haarspray dan is het wellicht roos, hiervoor heb je speciale shampoo's misschien kan je kapper je helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een nog niet gegeven mogelijkheid is dat je hoofdhuid aan het vervellen is. Vooral als je dun haar hebt en veel met je hoofd onbedekt in de zon hebt vertoefd kan de huid van je hoofd verbrand zijn geraakt. Dan ben je daar nu aan het vervellen. Zodra de oude huid weg is zal het schilferen vanzelf stoppen.
Maar als je hoofd niet verbrand kan zijn maar je momenteel wel in een stressvolle situatie zit, dan kan het heel goed roos zijn.
Amadea