Wat is de overweging om bruine maskara te dragen boven zwart?

Toegevoegd na 16 uur:
Iedereen bedankt voor de tips tot zover! Ik heb zelf echter rood haar, zou bruin dan ook beter zijn? Ik laat het verven.

12 jaar geleden
in: Mode
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tips voor rood haar:Heb je blauwe ogen, dan staan bruin-, brons-, goud- of terracottatinten jou 't mooist.
Heb je groene ogen, kies dan voor kleuren als pastelgroen, oudroze of violet.
Heb je grijze ogen, dan is het goed om te kiezen voor groenige of roze tinten.
Heb je bruine ogen, dan zijn paarstinten en kleuren zoals bruin of ecru erg mooi.Kies liever niet voor rode, oranje of gele tinten, dat maakt je al gauw erg flets. Ook té donkere kleuren zijn niet mooi, je komt dan al snel 'spokerig' over. Zwarte of bruine mascara kun je natuurlijk wel altijd gebruiken!

Het beste antwoord

Als je nooit eerder bruine mascara gebruikt hebt, denk je "wat is het verschil?", want het lijkt in eerste instantie erg op zwart. Tot je op een moment weer zwarte mascara gaat gebruiken: dat ziet er dan erg nep en dramatisch uit. Maar het went ook wel weer terug, hoor.

Ofwel: bruin is wat natuurlijker. Beter geschikt voor overdag. Zwart voor uitgaan of 'looks' met smokey-grijs ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb blond haar, en ik vind persoonlijk dat bij licht haar bruine mascara mooier staat. Het ziet er veel 'natuurlijker' uit, ik denk dat dat de belangrijkste reden is. Zwarte mascara kan er nogal hard en nep uitzien, vandaar dat ik liever bruine mascara opdoe :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
echt waar je was 1 sec sneller :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't scheelde inderdaad niet heel erg veel ^^
bruin geeft een natuurlijkere look zwart staat veel harder en zie je beter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord hoor :P hihi, eigenlijk is het ook wel vrij logisch...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uhuh
Als je blond haar hebt past bruine mascara beter en verzacht de blik.
Zwarte mascara komt hard over bij blond.
Vrouwen met donkere haren kunnen zwarte mascara gebruiken om hun ogen beter te laten uitkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het geeft een natuurlijke uitstraling.
Zwarte mascara maakt vaak harder in het gezicht dan bruine mascara!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhh jah er word gezegt dat bruine mascara mooi staat bij blonden mensen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt ook vooral aan je huidskleur, als je heel bleek bent is zwart erg "hard" door het grote contrast, bruin is dan wat natuurlijker..