waar kan ik een horloge voor mijn rechter pols kopen en waar het knopje dan ook links zit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Het is inderdaad praktisch onmogelijk om horloges met de opwindkroon aan de linkerkant van de wijzerplaat te kopen.
Als je een kwarts-horloge koopt hoef je het knopje nauwelijks te gebruiken, dan maakt het helemaal niet uit waar het knopje zit.
Het moet wel vrij simpel mogelijk zijn om een horloge om te bouwen: als je een wijzerplaat zonder cijfers kiest (alleen streepjes dus) dan kan je de kleine wijzer een half uur-streepje opschuiven.
Het horloge kan je dan op z'n kop dragen, het knopje zit dan aan de linkerkant van de wijzerplaat.
Bij horloges mét cijfers op de wijzerplaat zou misschien de wijzerplaat in z'n geheel om te draaien zijn.
Informeer eens bij een echte horlogemaker naar de mogelijkheid, of ga zelf knutselen.
Nog een andere suggestie: koop een horloge dat zichzelf gelijk zet op de zender van DCF 77, die hebben in het algemeen helemaal geen draaiknopje om de wijzers te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou dan op google moeten zoeken naar horloge's voor linkshandigen.

Hieronder heb je er alvast eentje,maar er zullen best meer winkels zijn die ze verkopen.