Is duurder per definitie beter van kwaliteit?

In mijn geval gaat dit over verzorgingsproducten!

Toegevoegd na 14 minuten:
Nog even een toevoeging:

Ik ga binnenkort namelijk starten met freelance (visagiste), en heb dan natuurlijk ook reinigingsmelk-lotion-dagcreme enz. nodig voor alle soorten huidtypen.

Ik heb eerder met de spullen van Dr. Van der Hoog gewerkt, gemiddelde prijsklasse, allergie vrij, maar iemand zei dat die producten niet professioneel stonden.
Dus mochten die duurdere producten echt zoveel beter zijn, dan schaf ik dat wel aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Nee, want je betaald ook heel vaak heel veel puur en alleen omdat het een bekend merk is, maar dat zegt zeker niks over de kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, merk en reclame maakt nog veel meer uit. Een potje Nivea kost meer dan een potje merkloos spul terwijl het even goed kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, juist en bij uitstek in deze sector is een duurder merk bij lange na niet altijd een garantie voor (betere) kwaliteit. Sterker nog, vaak is het eenvoudigste middel met de minste toevoegingen uiteindelijk het beste, en de rest is vooral gebakken lucht, potjeslatijn, opgeklopte onzin en provitamine L (lulkoek).

Met een pot uiterzalf, een potje talkpoeder en eventueel wat nivea en zeepvrije waslotion, een eenvoudige deo en shampoo en eventueel soms wat zonnebrandcreme kun je jezelf uitstekend verzorgen, zonder overbodige verouderingsverschijnselen of huidproblemen.
Jammer genoeg laten juist vrouwen zich juist op dat gebied ZO graag een oor aannaaien, dat je voor een potje kolder wel vijftig tot 100 euro kunt vragen, en sommige mensen betalen dat er ook nog voor. Ja, dan MOET je jezelf wel overtuigen dat je er iets van merkt natuurlijk.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in deze industrie is het idd wat "de gek ervoor geeft"
Zo zonde... Hoewel ik het niet eens ben dat Nivea goed zou zijn. Teveel allergie opwekkers..... maar ook verschilt per persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, eender welke witte voedende creme, maar als ' nivea' herkennen mensen het meteen. Ik hou het eerlijk gezegd op uierzalf en purol-poeder. Meer dan genoeg.
je kunt als je professioneel aan het werk gaat, beter salonverpakkingen aanschaffen bij de groothandel, dr van der Hoog is prima, neem contact op met het bedrijf en zij helpen je verder aan grote flessen voor een redelijke prijs.