Hoe verwijder ik het beste en goedkoopste make up ( mascara, eyliner) van mijn ogen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.2K

Het beste antwoord

Gewoon een flesje oogremover bij de Hema kopen:
eye make-up, cleansing lotion. Doe wat op een wattepad en hou het dan even tegen je oog aan en vervolgens veeg je zachtjes alle mascara eraf.

Ik zou je deze ooglotion aanraden (rose), remover waar olie inzit kan niet iedereen tegen.
Ik gebruik hem al jaren en hij bevalt mij prima.
Het kost ongeveer €1.75
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

zachte vochtige make up doekjes (HEMA)

Toegevoegd na 55 minuten:
of die van Zwitsal:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wattenschijfje met babyolie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met oliedoekjes (vaak in een rond doorzichtig potje, dunne ronde doekjes met olie erin).
Of met een combinatie van olie en water in een oogmakeupreinigingsflesje. Die zag je nog wel eens bij Etos. Weet niet of ze ze nu nog hebben (is ook voor waterproof). Kleur blauw en doorzichtig, even schudden voor gebruik.
En anders kun je altijd nog voor oogreinigingslotion kiezen (bij iedere drogist in verschillende merken). Je doet het op een watje en wrijven maar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hieronder heb ik even een plaatje voor je gezocht.
De bovenste zijn de oliedoekjes en de onderste bedoel ik met de olie-water-emulsie, maar die heb je ook in een goedkoper merk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water op een washandje, en hard wrijven.
Tja, misschien niet zo goed voor de huid, maar wel de goedkoopste manier!

Toegevoegd na 2 uur:
En het reinigt ook gewoon goed!

Het hangt er maar net vanaf wat je verstaat onder 'beste'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al die kant en klare doekjes zijn prima hoor, maar echt niet het voordeligste en het beste. Deze kant en klaar producten zijn gemaakt voor het gemak en daar betaal je ook voor. Met baby olie o.i.d. krijg je je make-up wel weg, maar het reinigt niet optimaal. Het beste en voordeligste blijft toch een reinigingscreme en wattenschijfjes. Reinigingscreme kun je kopen zo duur je het maar wilt. Je hebt reiniginscremes voor verschillende huidtypes, je hebt reinigingscremes gecombineerd met reinigingslotion, dit hoeft allemaal niet zo duur te zijn. Je hebt reinigingscremes voor specifieke lichaamsdelen, dit is allemaal niet nodig, een algemene reiniger voldoet al prima. Als ik je nog een tip mag geven, maak je wattenschijfje nat, knijp hem goed uit en doe er dan reinigingscreme op. Zo zuigt het wattenschijfje niet meer creme op dan nodig is en voorkom je hiermee verspilling van je creme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met water en zeep..hardnekkige make up met wat onverdunde badschuim.. wel daarna goed invetten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd 2 fasen ooglotion make-up remover, van eigen merk Trekpleister.
Het verwijdert alle soorten make-up (ook waterproof) op zeer milde wijze, zonder de tere huid rond de ogen uit te drogen. Bijzonder aanbevolen voor de gevoelige huid.
Gebruik: schudden voor gebruik, tot beide vloeistoffen zich gemengd hebben. Breng aan op een watje en verwijder de oog make-up van de buitenzijde naar de binnenzijde van het oog. Let op dat de lotion niet in de ogen komt.
Resultaat: een diep gereinigde en frisse huid.
De prijs is heel laag, hoeveel weet ik niet meer precies.
Maar het is echt de moeite waard, eenmaal gebruikt wil je niet meer anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Babyolie werkt misschien wel, maar is niet echt goed voor de huid en zeker niet voor de huid rond je ogen. Het is voornamelijk mineraalolie, wat niet door het lichaam herkent word. Kun je beter nog olijfolie gebruiken. Of Avocado olie (maar das weer duur)
Het goedkoopst lijkt mij de oplossingen van de reinigers hierboven genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de lidl doekjes halen, kosten niks en zijn ook nog eens kei fijn voor mijn gevoelige huid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik schrik wel van sommige antwoorden want make-up doekjes met olie zijn bedoeld als nood als het echt even snel moet,maar zeker niet goed om steeds te gebruiken..het beste en eigenlijk ook niiet duur,dat heb jezelf in de hand,gewoon lotion en een milk,maar ook gezichtsreiniging voor onder de douche is goed maar kan niet tippen,vooral niet ivm je make-up,aan de lotion en milk....veel sukces!!!