Ik heb erg veel haar voor een jongen van 14 jaar. Is er een middel er tegen?

Ik heb erg veel haar op mn benen(vooral onderbenen), heb een kleine snor en baard(scheer ik wel),schaamstreek, armen(valt wel mee) en donshaartjes op mn buik, oksel en borst. Bestaat er iets om het te verminderen, stoppen of iets in die richting?

Toegevoegd na 11 uur:
http://imageshack.us/photo/my-images/9/dsc00167phm.jpg/ zo ongeveer ziet het eruit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
7.6K

Het beste antwoord

Haargroeipatronen zijn het gevolg van erfelijkheid, geslacht, leeftijd en staan o.a. onder invloed van hormonen. Dat laatste, behandeling met oestrogenen, zou een mogelijkheid zijn om je haargroei te beïnvloeden maar ik weet zo goed als zeker dat de bijwerkingen, o.a. borstvorming, je zullen weerhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het tegengaan is moeilijk, maar ik zie er geen enkel probleem van, je zit in de puberteit en je wordt een man, dat kan je niet tegenhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
permanente ontharing op je 14e zal niet gaan gebeuren, daar ben je veel te jong voor. Ook is het niet overdreven veel haar voor een jongen/man.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zie wel meer mannen met zoveel haar op de benen, niks mis mee.
voor mannen is dat alles niet zo erg. Daar wordt (zeker bij de benen) niet gelet op een haartje meer of minder.

Er is wel een manier om het echt op te lossen. Namelijk door middel van een laserbehandeling. Maar ik verwacht dat dit niet te betalen is voor de gemiddelde 14jarige.

Dus het zal blijven bij een ouderwets scheerapparaat en voor het gezicht misschien mesje(s)
Tip: als het niet lukt met scheerapparaat omdat haartjes te lang zijn kan je ook eerst tondeuse gebruiken op kortste stand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel middelen voor die de haargroei remmen maar het is niet verstandig om die als 14 jarige al te gebruiken. Wel kun je ontharingscrème gebruiken of een scheerapparaat/mes.
Er bestaan ook speciale scheerapparaten voor lichaamshaar. Meestal met een naam als bodygroom. Hiermee kin je het haar volledig verwijderen, maar ook korter maken.
Kaderen kan ook, maar pas als je ouder bent.
Ik weet niet hoeveel haar het is, maar je kunt er ook voor kiezen om je te laten zitten. Maar als je het niet prettig vind: weghalen dat haar. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaderen moet zijn: laseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En welke middelen zouden dat dan moeten zijn?
Als die middelen echt bestonden en echt werkten zouden scheermesjes inmiddels wel uitgestorven zijn denk je niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn meerdere wegen die leiden naar Rome. Naast een scheerapparaat kun je o.à. kiezen voor waxen, laseren en ontharingscrème. En zo kun je ook kiezen voor een behandeling met bv hormonen. De vraag is of dit verstandig is, zeker op zo'n jonge leeftijd. Maar het kan wel.
Heel veel jongens zouden juist behaard willen zijn. Er is geen reden om rare middeltjes te gebruiken om het tegen te gaan.