Zwart T-Shirt kleurt licht oranje?

Heey ik heb een paar zwarte T-Shirt maar nu worden ze op de rug na een paar keer wassen een soort van oranje achtig(geen chloor ofso). Ik heb dit ook met mn zwarte jas die begint aan het uiteinde van de mouw oranje te kleuren. Hoe kan dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Het beste antwoord

Zoals ik ook al bij de reacties heb aangegeven, komt het waarschijnlijk door de zon, omdat ze alleen op de rug oranje worden, net als de mouwen van je zwarte jas. Je kunt je t-shirtjes in de wasmachine verven met Dylon, ik kan je alleen geen kleurechtheid garanderen als je er weer mee de zon in gaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zwart is eigenlijk en mengkleur, er zitten dus veel kleurstoffen in. Door het wassen kunnen 1 of meerdere van die kleurstoffen verminderen of verdwijnen, zodat je geen zuiver zwart meer overhoudt.
Als je wel ens verf gemengd hebt weet je dat geel en rood samen oranje is. Zou je door wassen de rode kleurstof weghalen, dan houd je geel over