Is merkkleding dan echt goedkoper in Amerika? Vele vrienden zeggen het van mij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
7.2K

Het beste antwoord

Kleding van merken die uit Amerika komen zijn natuurlijk goedkoper daar omdat ze niet naar Europa vervoerd hoeven te worden.
Maar op het moment staat de dollar erg laag, en dat is helemaal in je voordeel.
Waar je in NL bijvoorbeeld 100 euro voor betaalt, betaal je daar (ongeveer) 100$ voor. En 100 $ is veel minder dan 100 euro (ongeveer 65 euro).

Dus ja, op het moment is het heel goed winkelen in Amerika (de verenigde staten dus, Canada is een ander verhaal). Veel spullen zijn goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Vele vrienden van mij komen regelmatig terug uit Amerika en hebben inderdaad dure merkkleding voor veel lagere prijzen gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. In Amerika koop je veel merkkleding goedkoper dan in Nederland. Een Levi's broek kost in Amerika vaak minder dan de helft van de prijs dan die je in Nederland betaalt! Ook als je niet op vakantie gaat is bestellen in Amerika vaak goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn neef die in Miami woont zijn de prijzen van merkkleding en sportschoenen het laatste half jaar enorm gestegen voor b.v Nike sneakers betaal je nu omgerekend
gemiddeld 100 euro,voor een merk jeans gemiddeld 110 euro en voor een shirt 50 euro,dus niet echt veel verschil meer met hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er van af hoe de verhouding tussen de euro en de dollar op het moment van aankoop is.
Soms doe je profijt, soms niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn talloze shops waar je tegen supergoedkope prijzen Amerika "brands" kunt kopen als je je maat in NL weet, en de meeste shops hebben ook nog gratis verzending boven een bepaald bedrag ook, en scheelt inderdaad enorm. Zie bijgevoegde bronvermelding(en) waar je wellicht iets mee kan? Kortingen tot 70% zijn geen uitzondering... en 2 zoekwoorden als merknaam *** en sale of jeans doen ook wonderen bij zoekmachines, nieuwsbrieven in je email laten binnenstromen (desnoods maak je een apart mail adres aan speciaal om het gescheiden te houden van je mail voor die aanbiedingen) Tis maar een tip van een IT-er ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben er deze vakantie geweest en heb daar o.a Vans en All stars gekocht en die waren per stuk maar 40 dollar en dat is dus ongeveer 35 euro. En zo waren er wel meer merken die daar goedkoper waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn broer en zijn (Amerikaanse) vrouw wonen in Kansas City. Wat zij zeggen is dat, als je toch van plan bent om naar de V.S. te reizen, je het beste met een vrijwel lege koffer kunt gaan om daar alle benodigde kleren te kopen.
Of je koopt aan de andere kant van de grote plas een extra koffer voor al je nieuwe kleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn daar ook veel meer outletstores waar je goedkoop aan merkkleding kan komen