Is het waar dat je een maand nadat je gaatjes in je oren hebt doorprikt gouden oorbellen moet dragen? En wat als je dat niet doet?

Ik heb gehoord dat je dat moet doen om infectie te voorkomen maar moet het echt een maand of is é weken ook voldoende...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

de eerste paar weken moet je zilveren of goudenoorbellen dragen. Inderdaad, tegen infectie. hoe lang precies, dat is afhankelijk van jouw lichaam. Als de gatajkes geheeld zijn is het niet meer noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bij mijn dochter zijn pas gaatjes geschoten en ze mocht uit diverse oorbellen / knopjes kiezen. als het maar nikkelvrij was en ze die knopjes regelmatig draait hoeft het niet perse een gouden belletje te zijn.wel de afgesproken tijd inhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste 6 weken moeten de zweerknopjes inblijven. Deze mag je dan dus niet vervangen voor nikkel vrije knopjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het chirurgisch staal is en nikkelvrij kun je deze in plaats van ringetjes plaatsen.wel moet dat dan meteen met het schieten gebeuren natuurlijk
je moet 6 weken de oorknopjes van de juwelier inhouden en de eerste dagen schoonhouden met sterilon, daarna zilveren, gouden of oorbellen van chirurgisch staal dragen is niet perse noodzakelijk. Als je oren gaan zweren kun je er sterilon opdoen en dan is het meestal zo over.