is het beter om speciaal spul te gebruiken onder de zonnebank?

Ik ga thuis af en toe onder de zonnebank maar vroeg mij af of het beter is op speciale lotions etc die voor de zonnebank zijn te gebruiken? Word je er bv sneller bruin van? (Niet oranje svp..) Wat zijn de voordelen en nadelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Ja, dat is inderdaad beter! Je wordt van snelbruiner zoals de naam al zegt sneller bruin. Ik heb het zelf ook. Het beschermt ook tegen de schadelijke straling van de zonnebank. Het heeft alleen maar voordelen dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke heel erg bedankt! Maar je wordt er niet oranje van ofso zoals bij sommige zelfbruiners? En je krijgt er ook geen strepen oid van?
Het Koninklijk Besluit van 20 juni 2002 over zonnebankcentra stelt dat je de volgende voorzorgsmaatregelen moet volgen als je onder de zonnebank gaat:
- een beschermende zonnebril dragen
- je zorgvuldig ontschminken
- geen zonnebrandmiddel of andere cosmetische producten gebruiken
- je niet blootstellen aan UV-stralen als je geneesmiddelen neemt die de gevoeligheid voor deze stralen verhogen;

Opgepast: De UV-stralen van een zonnebank zijn even schadelijk als die van de zon.
Dus geen overmatig gebruik!

Een goede reden dus om wel een smeersel te gebruiken wat speciaal is gemaakt voor de zonnebank.
NIET om sneller bruin te worden.
WEL om je tegen overmatige straling te beschermen
en tegen uitdroging en ook om je huid zacht en soepel te houden.

Zoek naar een zonnebank beschermingsmiddel zonder caroteen of andere snelkleuring.
Dan wordt je in ieder geval niet oranje.

Kruidvat heeft een goede zonnebanklotion.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil je even waarschuwen dat iemand die een blanke huidskleur heeft , niet het type huid heeft dat geschikt is voor langdurige blootstelling aan de zon, je krijgt sneller rimpels, je hebt kans op huidkanker, maar ik wil je niet bangmaken, maar ga er eerst eens twee keer per week een kwartiertje onder, dat is eerst genoeg, en na een tijd gaan opbouwen.