Wat gebruiken ze voor de warme vochtige handdoekjes bij de chinees na het eten?

En wat voor middel zit er altijd in zodat je handen lekker zacht worden? Ik wil het graag thuis ook maken maar weet niet hoe het werkt. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
12.8K

Het beste antwoord

Je zou deze eens kunnen proberen,
hier zit groene thee in.
http://huis-inrichting.marktplaats.nl/keuken-keukenbenodigdheden/462641610-geparfumeerde-rituals-diner-tafel-handdoekjes.html
Ik kan hem helaas niet vinden op de site van rituals.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor zover ik weet zijn het meestal zachte, vochtige doekjes, waar verder niets aan is toegevoegd. Maar ik kan me ook voorstellen dat het doekje even is natgemaakt met lauw water waaraan een stuk citroen werd toegevoegd.
Ook in vingerkommetjes die je soms bij een maaltijd krijgt, zit lauw/warm water met een schijfje citroen.
De citroen zorgt ervoor dat je vettige vingers makkelijker kunt schoonmaken en ruikt bovendien nog lekker fris ook!

De natte doekjes kun je overigens zelf maken door een klein, vochtig handdoekje in een plastic zak te verwarmen in de magnetron.
12 jaar geleden
De doekjes worden opgerold in een stomer gelegd. Om ze snel op te warmen, kan je ze vochtig in de magnetron opwarmen. Vlak voordat ze aan de gasten gegeven worden, wordt er een geurtje opgespoten (vaak jasmijn) Helaas is het doekje al snel weer afgekoeld..