Is het echt noodzakelijk om dood of doodgaant haar te knippen? en wat gebeurt er als je het niet doet?

ik heb eindelijk een beetje lengte bereikt en wil het eigenlijk he-le-maal niet afknippen, maar ik verzorg het wel slecht, dat wel..

thanks alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
1.2K

Het beste antwoord

Haar is sowieso al dood dus daarvoor hoef je het niet te knippen. Wat jij bedoelt is waarschijnlijk droog, dof en broos haar net bv gespleten haarpunten. Daar zijn hele goeie shampoos voor. Ga naar de kapper om de gespleten punten eruit te laten knippen en vraag daar advies. Als je zegt dat je weinig tijd aan je haar besteedt of wil besteden hebben zij zeker de juiste shampoo/crèmespoeling voor je. En dan hoeft haarverzorging helemaal niet veel tijd in beslag te nemen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het moet niet, maar het ziet er onverzorgd uit, dus als je je haar mooi wilt hebben, is knippen de enige oplossing, je haar ziet er dan meteen veel voller uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noodzakelijk is het niet per se.
Wel als je je haar mooi wilt houden. Als je het niet knipt, gaan de punten steeds verder splijten. Dit heeft als gevolg dat je bij je volgende knipbeurt veel meer van je haar af moet laten knippen (als je alle gespleten punten weg wilt hebben tenminste.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan wel zeggen dat haar er gezond uitziet als het mooi glanst en in goede conditie is. Maar in feite kan haar niet gezond of ongezond zijn, haar is dood. En dat is maar beter, anders zou je het voelen als het geknipt werd. De staat van het haarzakje dat zich onder de huid bevindt moet de juiste voedingstoffen krijgen van binnenuit.

Je kunt je haar natuurlijk wel knippen als het beschadigd is door permanent, verven of uitdrogen, maar normaal gesproken hoef je je haar alleen maar te knippen als je er een bepaald model in wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haar kan erg gaan splijten waardoor je het moet laten knippen omdat anders je hele haar splijt en het enorm gaat pluizen. Ook zal het dan erg onverzorgd eruit zien. Hier is meer informatie over gespleten haarpunten en hoe je het kan voorkomen :) http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/78637-alles-over-gespleten-haarpunten.html