Is het beter om de huid te schoon te maken met een watje en tonic/reinigingsmelk, of gewoon met lauwwarm water?

Ik had gehoord dat 't gewoon het beste is om helemaal geen schoonheidsproducten te gebruiken tegen puistjes en gewoon alleen met water te wassen. Is dit zo? En zo ja, waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Je kan het beste eerst reingen met een vochtig wattenschijfje met reinigingsmelk en daarna de restjes weghalen met een wattenschijfje met tonic.
Dan is je huid lekker schoon en heerlijk fris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik combineer het: eerst even plenzen met warm water, en dan reinigingsmelk.
als je tonic gebruikt, dan niet op basis van alcohol, dat is te heftig voor je huid.
12 jaar geleden
Reinigen met reinigingsmelk is beter en intensiever dan alleen met water. Je huid heeft overdag heel wat te verduren dus die mag 's avonds best even verwend worden.

Ik combineer het ook, maar dan in andere volgorde dan Rieneke.
Ik maak de huid eerst schoon met een wattenschijfje met reinigingsmelk en daarna doe ik het na met water. Af en toe gebruik ik weleens tonic, voor het frisse gevoel. Daarna gaat er nachtcreme overheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik heb een erg droge huid, jij misschien een wat vettere?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik heb ook een droge huid. Ik denk dat het ook een kwestie van gewoonte is.
Er bestaan speciale reinigingsproducten voor de acnehuid, gebruik eerst de milk en daarna de lotion, maak het watje eerst vochtig en doe er daarna het product op, anders neemt het watje veel van het product op en dat is zonde.