k durf m'n eigen wenkbrauw niet te eipleren tips?

Een vriendin van me die schoonheidsspecialiste is doet t altyd. Alleen heb haar tydje niet gzien en m'n wenkbrauwen zien er zo langzamerhand niet uit. Maar ik durf , als ik eenmaal de pincet klaar heb, niet snel eruit te trekken, ikweet dat t me pijn doet. Iemand tiips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (5)

Maak de huid onder je wenkbrauw koud door heel even een ijsklontje erop te houden. Maar echt heel even. Dit verdoofd de huid een beetje, waardoor. Het minder pijn doet.

Toegevoegd na 9 minuten:
Wat ik ook wel eens gebruikt de hars van silk epil. Dit maak je even warm in de magnetron, smeert het met een staafje onder je wenkbrauwen, laat het hard worden en trek het er in 1 x af. Je kunt het ook door iemand eraf laten trekken als dat mogelijk is natuurlijk! Het doet even pijn, maar dan ben je er wel in 1x af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een pincet: trek de haar eruit in de richting van de haargroei mee, dus groeit hij naar rechts, de haar er naar rechts uittrekken.
Met harsen: de hars met de haargroei mee erop smeren, maar tegen de haargroei in eruit trekken.
Epileer alleen de onderkant van je wenkbrauwen en volg de natuurlijke lijn, maak de wenkbrauw zeker niet te smal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik een speciale epileerpincet. Hiermee hoef je niet zelf te trekken, d.m.v. even doorknijpen geeft de pincet zelf een rukje, waardoor de haar snel verwijderd wordt.
12 jaar geleden
•Zorg voor goed licht. Door in het juiste licht te staan kan je precies zien waar de ongewenste haartjes zitten.
•Epileer de wenkbrauw haartjes één voor één. Trek geen plukken tegelijk er uit. De kans is groot dat je dan teveel weghaalt en je wenkbrauw verpest. Bekijk je wenkbrauwen iedere keer kritisch voor je weer verder gaat met epileren.
•Werk van binnen naar buiten toe en van beneden naar boven.
•Epileer nooit de haartjes boven je wenkbrauwen. Je kan de vorm van je wenkbrauwen dan verpesten.
•Wanneer je voor het eerst je wenkbrauwen gaat epileren of je gaat veel haartjes tegelijk weghalen, houd er dan rekening mee dat je huid tijdelijk rood kan zien.
•Doet je huid pijn van het epileren, houd er dan een ijsklontje tegen om de pijn te verzachten.
•Wanneer je voor de voor de eerste keer je wenkbrauwen wilt gaan epileren, maar je bent bang dat het misgaat, dan kan het een tip zijn om je wenkbrauwen de eerste keer door de schoonheidsspecialiste te laten epileren voor de juiste vorm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de pijn te verzachten en te voorkomen dat je in je huid 'knipt', moet je je huid strak trekken. Het vergt misschien wat oefening, maar als je rechtshandig bent kun je met je linkerwijsvinger de huid aan het einde van je wenkbrauw strak trekken. Op die manier voel je er veel minder van.

Trek alleen de haartjes eruit die onder de natuurlijke lijn van je wenkbrauw groeit, dus niet erboven. Pluk ook niet teveel aan het einde van de wenkbrauw, dan wordt deze steeds korter en dat geeft een raar gezicht. Je kunt je wenkbrauw 'meten' door de onderkant van een potlood tegen de zijkant van je neus aan te leggen en de bovenkant links en rechts naast je oog. Zoals hier:

http://www.newcreation.be/ezine/browvorm.html

Succes!