Kan het kwaad om een jaar lang niet naar de kapper te gaan?

Ik wil mijn haar laten groeien. Ik heb geen dooie puntjes en ik verzorg mijn haar goed.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
16.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kom al 40 jaar niet meer bij de kapper. Misschien had je de vraag beter als volgt kunnen stellen: "Kan het kwaad om een jaar lang niet je haar te knippen?"

Het beste antwoord

Gewoon goed in de gaten houden of de punten niet gaan splijten. Dan is het tijd om er een stukje af te laten halen, anders kan je 't prima door laten groeien hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je het goed verzorgt kan het wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkel probleem.
Ik ga gemiddeld één keer in de 13 a 14 maanden naar de kapper, dan gaat er in één keer een centimeter of 15 a 20 af en dan kan ik er weer meer dan een jaar tegenaan.

Ik doe weinig om mijn haar echt te verzorgen. Ik was het gemiddeld twee keer per week en laat het gewoon drogen, gebruik nooit een föhn, gebruik geen gel of haarlak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet het er niet aan af ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Regelmatig vlooien wil ook helpen :)
Geen probleem, ik hoop alleen dat je de weg nog kan vinden met dat haar voor je ogen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet heel erg maar als je je haar wilt laten groeien dan kun je beter 1 x in de 3 a 4 maanden gaan. Iedereen krijgt dooie puntjes ook al zie je ze niet. Het knippen zorgt ervoor dat het sneller groeit. Je kan tegen de kapster zeggen dat je je haar lang wilt laten groeien dus dat ze alleen het hoog nodige eraf mag halen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je haar sneller gaat groeien door het vaker te knippen is een fabeltje!
Vroeger had ik prachtig lang krullend glanzend gezond haar als kind zijnde had ik altijd een lange ingevlochten vlecht en ging dus dan ook nooit naar de kapper ;) Toen had ik er nooit problemen mee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, een vriendin van mij is al anderhalf jaar niet naar de kapper geweest. Toch zie je er niks van. Ook voelt haar haar gewoon zacht aan. Bij jou zal het dus ook wel geen kwaad kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het in een model hebt is het niet zo verstandig, het is sowieso niet verstandig om je haar voor zo'n lange tijd niet te knippen, de dode punten zijn er altijd en hoe langer je wacht met knippen hoe verder het groeit naar boven.. Dus als je, je haar 1 jaar lang niet wilt knippen omdat je je haar wil laten groeien, zul je er toch na 1 jaar een lang dood stuk vanaf moeten knippen.. Ik denk dat je, je lange haren voor een langere tijd wil houden dus zoals gewoonlijk de puntjes 1 keer in de 2 maanden laten knippen, als je haar minder snel groeit minder natuurlijk! succes!