Waarom dragen we eigenlijk ondergoed?

Toegevoegd na 7 uur:
Bruce Willis draagt geen ondergoed tijdens opnames. Zie:

http://www.telegraaf.nl/prive/8079132/__Bruce_draagt_geen_ondergoed_tijdens_opnames__.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik nooit last van :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om je billen
jc54
12 jaar geleden
@ nelly3; zoals mannen met een velletje van hun penis tussen de rits klem kunnen komen, kunnen vrouwen ook met een velletje van hun schaamlippen klem komen zitten. Het lijkt mij in beide gevallen een pijnlijke kwestie........
Meestal een geval van snelheid (betrapt worden o.i.d.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waar de rits van jouw broek zit, maar bij mij zit de gulp niet bij m'n schaamlippen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha :)

Het beste antwoord

Nou, dat is wel zo hygienisch. Veel mannen en vrouwen produceren toch afscheiding en dat gaat zo in je broek zitten.. En als een meisje een rokje aan heeft zie je meer dan de bedoeling is ?? Daarbij is het ook moeilijk om maandverband in je broek te dragen. En zeg nou zelf, een broek zit toch veel beter met een onderbroek aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je je onderbroek ververst kun je je broek nog een dag aan. En je geslachtsdeel schuurt minder langs je broek tijdens het lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om voor mezelf te spreken vind ik het fijner zitten met een onderbroek aan, dan een spijkerbroek zonder onderbroek aan te doen en t lijkt me wat hygiënischer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hygiëne zal een goede reden geweest zijn.
Daar gok ik dan ook op.
Als man zijnde lijkt het me niet echt comfortabel om altijd maar met een los zaakje rond te banjeren. Zeker niet tijdens het sporten :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder andere:

Neemt transpiratie op

Schoner blijven van je bovenkleding

Voorkomen van blaasontsteking

Je gekleed voelen

Voor vrouwen fijner vanwege maandelijkse extra's..

de man geen problemen met sluiten ritssluiting in de jeans

http://www.harryvanleffe.net/ondergoed.htm
met de geschiedenis van het ondergoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima lijstje, maar hoe voorkomt ondergoed een blaasontsteking?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het tocht dan minder
En van tocht krijg je sneller een blaasontsteking
Maar met een onderbroek aan komt er minder tocht dus ook minder snel kans op een blaas ontsteking
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah daar is het fabeltje van de tocht weer...
Je krijgt geen blaasontsteking door het niet dragen van ondergoed, danwel op een koude vloer oid zitten. En hoe krijg je in godsnaam tocht in je blaas..????!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard is blaasontsteking een bacteriële aandoening.
Toch komt het ook van die tocht.
Waarom ik het er bijschreef:
Tijdens een bezoek aan het Archeon vorig jaar (park uit de oudheid met préhistorie, middeleeuwen en Romeinse tijd) vertelde de Archeotolk dit namelijk in zijn toelichting over het vroeger eerst niet en later in de tijd wel dragen van ondergoed. Wat hij vertelde klonk zeer aannemelijk, geplaatst in de context. Ik geloof het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De link met de tocht, of met blote voeten lopen komt van het weerstand verhaal. Heb je door kou minder weerstand dan is de kans iets groter dat de bacterie toe kan slaan. Maar omdraaien kan je het eigenlijk niet, dus geen onderbroek is kans op blaasontsteking, is onzin. In de oudheid was met name de hygiene veel minder dan nu en dat maakt de uitleg van de gids wel aannemelijk. Maar voor vandaag de dag telt dit niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat men vroeger nog dacht (zoals nu blijkbaar nog steeds veel mensen) dat je van kou een blaasontsteking krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van kou en tocht word je niet verkouden en krijg je geen blaasontsteking.
Hier komt een heel stuk tekst aan hoor ;-)

Onderbroek
"Ondergoed in zijn huidige vorm is een vrij recente vorm. In vroeger tijden werden hemdslippen gebruikt of een echte onder'broek', een broek van meestal witte of ongekleurde stof. De onderbroek is een onderdeel van onderkledij, deze onderkledij diende om de bovenkledij minder snel vuil te laten worden. Zonder wasmachine is een onderbroek sneller gewassen dan een broek."

Beha
"Ook al geven de meeste vrouwen er de voorkeur aan om een beha te dragen (zeker vrouwen met grotere borsten), toch is er geen medische noodzaak om een beha te dragen. Er bestaat geen enkel bewijs voor het feit dat borsten eerder zouden gaan hangen als ze niet worden ondersteund door een bh. Hoewel borsten zelf geen spieren hebben, hebben de ligamenten van Cooper de functie van een "natuurlijke bustehouder"

(...)

"Een combinatie van de bustehouder en corselet werd door de Française Herminie Cadolle (1845–1926) ontworpen als een alternatief voor het toen gebruikelijke, maar vrouwonvriendelijke korset. Het bovenstuk noemde zij corselet-gorge, later soutien-gorge. Ze opende haar eerste winkel in Buenos Aires in 1887. Haar tweede opende ze in Parijs in 1889. Wijde verbreiding kreeg de beha door de Reformbeweging (1886–1910).

Het kledingstuk werd in 1914 gepatenteerd door Mary Phelps Jacob en voor het eerst op de markt gebracht door de Warner Bros Corset Company. Er kwam echter al vóór 1914 beha-achtig ondergoed voor, zoals de gepatenteerde busteverbeteraars in Engeland (1902). Ook uit de Romeinse tijd zijn beha's bekend, die waarschijnlijk door atletes werden gedragen. In die tijd waren de beha's eigenlijk banden die de borsten platdrukten, zodat de borsten niet schudden."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel ook als gewoonten die door de jaren heen is blijven hangen, waardoor we het nu ook prettig vinden om ondergoed te dragen.

Vroeger had je van die warmen gebreiden onderbroeken. Die droegen mensen om bijvoorbeeld blaasontsteking te voorkomen. Want vroeger had je geen geld voor de dokter. Vooral bij meisjes. Die droegen altijd jurken of rokjes en vroeger had je geen (dikke) panty's dus dan was dat warme ondergoed echt nodig anders hadden ze heel snel een blaasontsteking.

Vandaag de dag vinden de meesten het prettig zitten of om iets een sexie tintje te geven door kant te dragen.

Toegevoegd na 21 uur:
Hier kan je lezen hoe een blaasontsteking ontstaat o.a. ook kou en tocht: http://www.goedgezond.be/2007/12/10/wat-is-een-blaasontsteking/