Hoe voorkom je dat "braids" (ingevlochten vlechtjes bij mijn dochter die half afro/hollands is) zo erg gaan pluizen?

Als ik het haar van mijn dochter invlecht, dan ziet het er meteen heel mooi uit, maar al na een paar dagen gaat het heel erg pluizen. Nu moet ik er wel bij zeggen, dat ik er geen nephaar bij doe, maar gewoon haar eigen haar invlecht...

Nu weet ik wel dat dat nieuw haar is wat er tussenuit piept, maar mijn vraag is, hoe ik dat kan voorkomen?

Opnieuw invlechten is geen optie, omdat ik daar best lang mee bezig ben, en wegknippen (heb gehoord dat sommige donkere mensen dat doen) doe ik niet.

Ik heb al een speciale spray om vlechten mooi te houden, alleen denk ik da die voor losse vlechten zijn. (of ik gebruik het niet goed)
http://www.haircityonline.co.uk/cms_media/images/500x500_fitbox-dark_and_lovely_braids.jpg

Komt het door haar haar en kan ik er weinig aan doen? Of is er iets anders wat ik kan doen, zodat het mooi blijft?

Hoe voorkom ik het, want er zijn zat donkere mensen die dagenlang braids hebben, zonder dat het enorm pluist!

Mijn dochter heeft van zichzelf behoorlijk kroeshaar. Ze is half afro/hollands.

Toegevoegd na 1 uur:
MIJN EXCUUS... het zijn geen braids op de foto, maar cornrows

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
21.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk! Lang leve het haarfröbelen! Ik heb net mijn dochter (lang, hoogblond haar, 42 vlechtjes) ingevlochten, ben 2,5 uur bezig geweest en typen gaat niet meer zo lekker!

Het beste antwoord

Ik weet dat mijn kroesharige nichtjes en dochters van vriendinnen bij het slapen een afgeknipte pantykous strak om het haar binden, zodat het 's nachts goed blijft zitten.
Ze vlechten het in met wat haarvet, meestal cocosvet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Vooral palmers werkt erg goed! En is gewoon verkrijgbaar bij de drogist!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok! Ga ik eens even voor kijken... ik ga het vandaag opnieuw doen, en dan doe ik palmers erin, en ben benieuwd of het werkt! ... mag je het dan ook gewoon wassen, shampoo enzo? Of werkt dat dan weer averechts ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter is om het niet te wassen... Anders uitspoelen zonder shampoo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, goed om te weten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!

Andere antwoorden (2)

Je kan het haar van te voren behandelen met olie of wax. Lekker goed insmeren zodat het vettig wordt. Daarna invlechten en het blijft goed en mooi zitten zonder al te snel droog te worden en pluizen.

succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja en heel strak vlechten echt tot het pijn doet. Het moet helaas want anders gaat het idd heel snel drogen en pluizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je het haar gaat invlechten, kun je het insmeren met baby-olie of een speciaal product voor 'black hair', verkrijgbaar bij de toko of afro-kapper. Dan wordt het wel vet, maar de vlechtjes blijven veel mooier en minder pluizig. Ook de strengetjes insmeren met gelwax helpt goed.