Kan je na het gebruiken van ontharingscrème zwemmen?

Ik ben van plan morgenvroeg voor het eerst de ontharingscrème van Veet te gaan gebruiken voor mijn oksels... Op de achterkant staat dat je minstens 24 uur na gebruik moet wachten voor je gaat zwemmen/zonnen/ et cetera. Nu is het zo, dat ik morgen heb afgesproken om met vrienden te gaan zwemmen. Mijn moeder zegt dat dat geen kwaad kan, zij had die immers ook al heel vaak gebruikt voor het zwemmen en dat zorgde niet voor problemen... is het inderdaad zo dat het niets zal uitmaken, en waarom waarschuwen ze daarvoor op de verpakking? Wat zou er dan kunnen gebeuren?
(Ik heb een afbeelding van de fles die ik heb gevonden op internet en toegevoegd...)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
5K

Het beste antwoord

ik gebruik al heel wat jaartjes ontharingscreme en heb daar nog nooit last van gehad. Ga na het gebruik dan ook meteen douchen met zeep wassen dus en daarna deodorant erop en dat gaat prima. Heb wel een zeer gevoelige huid maar dit kan dus gewoon. Ik zou zeggen gewoon doen. En ik denk dat de fabrikant gewoon wil uitsluiten dat je ergens last van krijgt en dus geen klacht in kunt dienen tegen ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan hoor

Andere antwoorden (6)

Niet doen. geen risico lopen. Je kan het scheren, maar ook dat zou ik vanavond doen vanwegen eventueel wondjes. Daar kunnen bacteriën in komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo wondjes? die heb ik nog nooit gehad met ontharingscreme hoor! ja met scheren wel ja... maar we hebben het over creme
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook over scheren. (wondjes) en op de fles staat niet zwemmen binnen 24 uur. Dus niet doen.
Als op de verpakking staat niet doen, zou ik het voor de zekerheid maar niet doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
smeer er na het ontharen én voor het zwemmen een dun laagje vaseline op, heb je er nauwelijks last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook een klein stukje op je been met VEET doen en dan kijken of het irriteert met het zwemmen. Op die manier heb je maar een klein plekje die eventueel geirriteerd is en dan kun je het rustig uit proberen. Bij iedereen is het namelijk anders. De een reageert veel sneller op dingen dan de ander. Ik ga meestal gewoon zwemmen na het ontharen en heb nergens last van.

Probeer het gewoon eens uit op een klein stukje huid en wellicht kan je er gewoon tegen dat scheelt weereen hele hoop gescheer:-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Phoebanne;

Als je een diploma hebt KAN het wel, ja. Je moet alleen niet raar opkijken van irritaties. Ze waarschuwen vast niet voor nix.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik in chloorwater ga zwemmen heb ik geen last en in zout water kan het een beetje gaan prikken als je je kort ervoor hebt onthaart. Ik moet er bij zeggen dat ik geen gevoelige huid heb.
Als je een gevoelige huid hebt zal ik wat voorzichtiger zijn.Ik denk dat daarom ook de waarschuwing op de verpakking staat i.v.m. allergische reacties
Wel goed je huid schoonspoelen na het ontharen.

Veel plezier!