Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is zonnebrandcreme van Garnier of Nivea beter dan bijv. een huismerk?

En geldt dat ook voor andere cosmetica, zoals gezichtscreme of aftersun?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Wij kochten ook eerst altijd Nivea en andere a-merken totdat we opeens een andere winkel kregen. Nu gebruiken we Cien (geloof ik van de Aldi ofzo). Als je je gewoon mee insmeert verbrand je ook niet hoor. Ik denk dat die zonnebrandcrèmes toch allemaal aan bepaalde richtlijnen moeten voldoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is een paar jaar geleden nog onderzoek naar gedaan, en toen kwam de huismerk-prut van de Kruidvat als allerbeste uit de bus. Of dat ook geldt voor andere smeersels, weet ik niet. Gemiddeld genomen 'doet' gezichtscreme niks, behalve je huid soepel aan laten voelen, dus het is heel moeilijk om daar een kwaliteit aan te hangen. Alle claims over 'voeding' en 'rimpelvermindering' mag je gerust met een flinke schep zout nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, dat hoeft niet waar te zijn.. Ik heb een keer gehoord dat uit een test is gekomen dat kruidvat een van de goedkoopste en beste zonnebrandcrèmes heeft.. (zie deze link: http://www.zonnebrandtest.nl/50/zonnebrand-test/ )

maar het belangrijkste is dat de zonnebrandcrème werkt en dat doen de meeste, dus ik denk dat het niet heel veel uitmaakt welke je koopt.. ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel de kruidvat eigen merk zonnebrand.. :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk ook dat je gelijk hebt :)
Maar toch zegt iets in mij dat ik per se de zonnebrand van Nivea of Garnier moet kopen... stom he! Zeker nu ze in de aanbieding zijn.. Het marketingmechanisme werkt dus blijkbaar wel.. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, dat heb ik ook hoor! Het ligt aan de verpakking of het merk.. welke je koopt..
Maar testen wijzen iets anders uit..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding