Wat te doen om je haar dun te houden?

Ik ben een man en wil graag mijn haar dun hebben en houden. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Het beste antwoord

Gevonden op het internet:

Heel veel mensen vinden een dikke bos haar helemaal het einde, zeker wanneer zij zelf niet zo rijk met hoofdhaar zijn bedeeld. Toch kan dik haar ook de nodige problemen met zich meebrengen. Het ziet er vaak erg pluizig uit en is soms onhandelbaar. Om het dik haar weer enigszins onder controle te krijgen besluiten daarom veel mensen om het door een kapper te laten uitdunnen en het bovendien in laagjes te laten knippen.
Het uitdunnen van dik haar gebeurt met behulp van een speciale schaar die tussen de haren als het ware steeds enkele haren uitknipt. Op die manier krijgt men wel minder haar maar voorkomt dat er kale plekken zullen ontstaan. Vooral mensen die dik haar hebben dat erg wijd naar de zijkanten uitstaat willen vaak hun haar laten uitdunnen in de hoop dat het haar niet zover opzij staat en gemakkelijker in toom te houden is.
Een dergelijk schaartje om dik haar mee uit te dunnen is in de meeste drogisterijen te verkrijgen. Toch is aan te raden om niet zelf te gaan uitdunnen maar naar een goede kapper te gaan. Door zelf met een uitdunschaar in de weer te gaan kan men namelijk ook het kapsel ernstig beschadigen door bijvoorbeeld kale plekken te creëren.
Wanneer het uitdunnen goed gebeurt dan is er niets van te zien. Het enige verschil is dat het hoofdhaar lichter aanvoelt. Het haar van mannen wordt vaak uitgedund om te voorkomen dat ze een soort prop van haar in hun nek krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Effileren heet dat, en een effileerschaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het synoniem. :P

Andere antwoorden (1)

Je kunt je haar bij de kapper laten uitdunnen. Daarvan wordt het niet dunner, maar het ziet er niet meer zo "bossig" uit. Zelf heb ik ook dik en vooral veel haar, maar ik ben er blij mee. Bij iedere knipbeurt laat ik het wel wat uitdunnen, zodat het weer netjes zit.