vet haar wat te doen

ik heb al heel erg lang last van heel erg vettig haar
ik moet het daarom ook elke dag wassen
maar is dat vele wassen wel goed ?
wat kan ik eraan doen om minder vet haar te krijgen ?
gaat het ooit over ?
welke shampoo is het beste bij vet haar ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Hier een linkje met meer info.
en ik zou proberen toch een goede shampoo te gebruiken tegen vet haar. eventueel ff advies vragen aan je kapper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik had ook last van vet haar. Ik heb heel veel fijn haar. Vandaar dat het snel vet wordt. Ik moest elke dag mijn haar wassen omdat het erg echt vet uitzag al de 2e dag. Ik heb het als volgt opgelost:

Elke tweede dag deed ik talkpoeder in mijn haar in plaats van het te wassen. Na de talkpoeder over mijn haar te hebben verdeeld, schudde ik mijn haar goed uit en borstelde het zachtjes door. Het talkpoeder neemt het vet op en dan is je haar weer mat (zonder die vette glans). Je kan dit ook met een zogenaamd droogshampoo doen, maar talkpoeder werkte voor mij goed.

Nu was ik mijn haar om de dag. De talkpoeder heb ik niet meer nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke dag wassen is idd niet geweldig voor je haar. Maar je hebt shampoo voor iedere dag. Die zou ik gebruiken en de rest van de dag niet te veel aan je haar zitten. Wordt het namelijk nog vetter van. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hoeveelheid talgvet dat in het haarzakje vrijkomt, wordt niet beïnvloed door zaken als haarstijl, dieet, het soort shampoo of de wasfrequentie, wel door zaken als warmte, (te) heet föhnen, saunabezoek, etc. Dit geldt eveneens voor het uitscheiden van het talgvet over de hoofdhuid.
Het veelvuldig kammen, borstelen en met de handen door het haar strijken zorgt er juist voor dat het vet van de hoofdhuid over het haar wordt verdeeld. Bij vet haar is het aan te raden dit zo min mogelijk te doen.

U kunt vet haar net zo vaak wassen als u wenst, maar probeer de hoofdhuid te ontzien. Gebruik voor het wassen bij voorkeur shampoos en conditioners “voor vet haar”. Deze bevatten meestal een hoger gehalte aan reinigingsmiddelen en een lager gehalte aan conditioners. Dit is bij vet haar van belang omdat een te hoog gehalte aan conditioners een ‘vettig’ gevoel kan geven aan het haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kreeg juist van een kapper het advies alleen de hoofdhuid te wassen en het haar alleen met water te spoelen (en natuurlijk komt er ook een beetje shampoo in het haar) Sinds ik dat doe is het inderdaad minder vet.
Elke dag je haren wassen zorgt ervoor dat je haren nog sneller vet worden, was het 1 keer in de 2 3 dagen en gebruik droogshampoo als je haren vet aanvoelen of eruit zien, dan lijkt het alsof het gewassen is, te koop bij de kruidvat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij werd het van droogshampoo niet frisser, ging er mat uitzien en werd plakkerig, ook als ik maar heel weinig droogshampoo gebruikte.
In plaats van elke dag wassen kun je droogshampoo gebruiken. Te koop bij Etos voordeel is dat je haar ook voller lijkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou na het gewoon wassen je haar eens na kunnen spoelen met azijnwater. Je haar word hier ook mooi glanzend van en lekker zacht, maar azijn ontvet ook een haalt de eventuele zeeprestjes die achter zijn gebleven weg. Ook daar kun je sneller weer vet haar van krijgen.
De geur is weg na het drogen van je haar.