Hoe kan deze stifttand gebleekt worden?

Een tijdje terug is de tand naast mijn voortand wat bijgewerkt omdat een hoekje mistte na een val. Nu is dat volgens mij in een iets donkerdere kleur gedaan dan de rest van mijn tanden. Ik heb best witte tanden en nou vind ik het lelijk als één tand minder wit is dan de andere. Ik heb dit al twee keer aan de tandarts uitgelegd maar
het enige wat hij deed is iets van de stifttand afschuren. Zonder resultaat.

Tandbleek spul zoals van Crest heeft geen invloed op stifttanden. En zou het verschil alleen maar groter maken.

Ik vroeg me af of er iets aan te doen is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het echt een stifttand, of is er een stukje aan je tand 'vast geplakt' ???
Cryofiel
12 jaar geleden
Een mistend hoekje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stukje eraan vast.

Het beste antwoord

Er is maar 1 oplossing: De stifttand vervangen door een witter exeplaar. Alle bleekmiddelen zijn bedoelt voor natuurlijke tanden en hebben geen effect op kunstmaterialen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Agree!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Facing is wat overdreven. Ik heb een prima gebit :D

Andere antwoorden (2)

Absoluut je tandarts verantwoordelijk stellen! Hij hoort deze stift-tand (of stukje stift-tand) in de kleur van jouw eigen tanden te maken. Heeft hij dit niet gedaan met een kleuren-staal?? Bel je tandarts en overleg samen wat te doen, je hoeft hier geen genoegen mee te nemen !! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij hebt is geen stifttand, deze verkleuren namelijk niet, maar een stukje wat aan je tand gezet is verkleurt op den duur wel.
De beste oplossing is een nieuw stukje.

Kijk wel even goed naar je tandartsverzekering, dat je niet straks met een stralende glimlach ineens een onverwachte rekening krijgt