Wat maakt de ene douchegel goedkoper dan de andere?

behalve de verpakking? ik heb een goedkope douchgel gekocht, maar die ruikt ook lekker, alleen de verpakkingg ziet er goedkoop uit en hij prikt in mn ogen,, maar waarom zijn douchegels van bijv. Palmolive of Dove dan zooveel duurder? alleen maar omdat ze van een merk zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

in de ene bus ruikt het wat lekkerder, zitten stoffen dat je haar/huid op de een of andere gare manier gezonder blijft =)
en al die verschillende stoffen maken het prijsverschil
kijk maar is op de ingrediënten op de verpakking
en van de ene stof zit soms wat meer in de ene pot dan in de andere pot. =/
de douchegel kan ook steviger/beter zijn. dat het langer blijft zitten of beter werkt bijv.

het is gewoon een beetje maf en soms komt het ook om dat bepaalde mensen hun zakken willen vullen met iets nutteloos. zoals een paar honderd soorten douchegel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat klopt, het ligt alleen aan het merk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe niets. Want meestal betaal je toch alleen maar voor het merk. Soms is van een iets duurder product de kwaliteit iets beter, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit vaak wel degelijk verschil in. Duurdere merken hebben vaak meerdere/betere verzorgende bestanddelen erin. Je huid voelt dan na het douchen niet trekkerig aan.
Maar ik wil niet uitsluiten dat goedkope douchegels tevens heel goed en verzorgend kunnen zijn. Maar écht niet allemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een groot deel marketing inderdaad, Dove is een product van Unilever en Palmolive van Colgate concern. Grote bedrijven dus die macht hebben om prijs hoog te houden. Kwaliteit doorgaans wel betrouwbaar, echter ongetwijfeld kun je betere/goedkope producten vinden.