Wat dacht je van trainen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Breek een been. Alles wat je normaal met je benen doet doe je met je armen. Ik heb 8 weken in een rolstoel gezeten + (tot nu toe) 5 weken op krukken (totaal 13 weken). Dat ga je zeker merken. ;)

Maar als je echt sterke armen wilt moet je echt gaan trainen. Ga bijvoorbeeld elke dag voordat je gaat slapen (of als je uit bed komt) (of beide) 10x opdrukken (http://img198.imageshack.us/img198/3998/dippen1.jpg & http://www.platte-buik.nl/wp-content/uploads/2010/10/opdrukken.jpg)
Zo train je je biceps en je triceps.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Push-ups. Hoewel deze oefening met name de borstspieren aanpakt, train je daarmee ook je schouders, rug en tricept (achterzijde armen).

Dan denk je misschien dat wil ik niet trainen, nee dat begrijp ik, maar als je je puur met gewichten op je armen gaat trainen (biceps ofterwel spierballen) dan heb je alleen kracht in het optillende vermogen van de armen.

Alles wat in verbintenis staat met de armen zal je moeten trainen om echt te kunnen spreken van sterke armen.Dus ook schouders rug en borstspieren.

Dus begin met push ups. Heb je dit nog nooit gedaan, begin dan met 5 per dag of wat je kan volhouden.
Je zult zien dat je binnen enkele dagen er al veel meer kan.

Ga met gewichten de armen trainen (dumbells)

En ga dippen. Voor de triceps.

Voor de onderarmen: Neem een balletje die je kunt inknijpen. Doe dit herhaaldelijk (kan bv makkelijk tijdens TV kijken) Maar de onderarmspier is snel geirriteerd, dus zodra het pijnlijk begint te worden, er mee stoppen of verminderen in ieder geval.

Zoek wel even op internet voor de termen die ik net heb genoemd.
Als je de oefeningen goed en consequent uitvoert dan merk je na een maand al dat je sterker bent geworden.

Wil je zichtbaar sterkere armen, dat gaat echt even duren. Je zult in het begin best snel resultaat zien, de eerste groeifase. Daarna duurt het erg lang voordat de 2e groeifase zichtbaar wordt. Dus volhouden en goede oefeningen doen.
Genoeg trainingsprogramma's te vinden op internet.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zoek naar een paar oefeningen voor mooie, gespierde armen?

Het wordt weer blote-armen-tijd! Wil jij met stevige armen de zomer in? Als je deze oefeningen een paar weken volhoudt, zul je merken dat je armen mooi gespierd worden!

Basisregels

Voor je aan de slag gaat, geven we je eerst een paar basisregels mee.

•Bouw langzaam op. Begin met één set van elke oefening en gebruik om te beginnen geen zware gewichtjes.
•Doe de oefeningen langzaam, gecontroleerd en geconcentreerd.
•Doe de oefeningen drie keer per week.

Triceps

Zet een stap naar voren. Buig je voorste knie licht; je hielen staan stevig op de grond.Buig iets naar voor zodat je bovenlichaam een lijn vormt met je achterste been. Recht je rug en nek, en trek je buik in.Breng beide handen op heuphoogte. Je ellebogen zijn licht gebogen en wijzen naar achter.Strek je armen langzaam naar achter en terug zonder je ellebogen te bewegen. Herhaal 10-15 keer.

Biceps

Sta rechtop met rechte rug, met je armen naar beneden en je ellebogen gebogen. Houd de gewichtjes vast, handpalmen naar boven.Breng de gewichtjes omhoog naar je schouders; je ellebogen blijven dicht bij je lichaam.Span op het hoogste punt even je spieren aan voor extra effect en laat je armen zakken. Herhaal 10-15 keer.

Schouders

Sta met je voeten op heupbreedte uit elkaar. Houd je armen naast je lichaam en je handpalmen naar binnen.Til de gewichtjes op tot op schouderhoogte. Houd je romp stil en je buik ingetrokken.Houd even vast en laat dan je armen weer zakken. Herhaal 10-15 keer.

Mix

Wie een mooie borst, strakke triceps en afgelijnde schouders wil, kan zich ook wagen aan de light-versie van pompen. Ga op je knieën op de grond zitten, kruis je benen, houd je onderbenen in de lucht, en opdrukken maar! Beginners doen deze oefening 10 keer, gevorderden 20. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door te trainen met gewichten of opdrukken