Na het scheren van schaam haar last van rode bubbeltjes en gevoeligheid, hoe genees dit?

Ben een vrouw. En ik heb er al 3 dagen last van. Ik weet waardoor het gekomen is. Ik hoef geen lessen over hoe het wel moet, alleen hoe ik nu van die gevoelige bobbeltjes af kan komen. Ik verzorg het al en was het maar lijkt niet te helpen.

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (10)

Ruime kleding aan, vooral met dit weer zorgen dat het niet vochtig/zweterig wordt. Verder niet met zeep wassen, en een beetje met talkpoeder behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe er Nivea crème op. Wassen zal de bultjes waarschijnlijk juist nog meer irriteren.
12 jaar geleden
Ik doen na het scheren er babyolie op, zo blijft het bij mij bultjes vrij...

En wat ook helpt is geen goedkoope troep zoals wegwerpmesje van de action gebruiken of scheerschuim van de aldi ofzo.

Dat klinkt raar maar de wat duurdere merken zorgen wel voor beter resultaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk zou dit vanzelf weer moeten genezen, maar goed als het wat langer duurt dan dat je zou willen,kun je bij de action terecht voor een grote witte pot met slakkenslijm. Uiteraard is dit geen pure slakkenslijm,maar een creme of gel met allerlei stofjes erbij door. Maar het heeft toch wel de kracht om wondjes sneller te laten genezen. Een slak maakt beschadigingen aan zijn huis tenslotte ook weer in orde door middel van zijn eigen slijm. En mensen hebben nu een creme ontwikkeld met slakkenslijm of de extracten ervan die helend werken op de menselijke huid.
Maar als je dit helemaal niks lijkt kun je ook gewoon een beetje aloë vera creme of purol gebruiken. qua prijs zal het niet echt veel uit maken. Voor een euro of 3 a 4 heb je wel zo,n potje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed scrubben, daarna verzorgende lotion erop, wijde kleding, katoenen ondergoed dat niet te strak zit, droog houden, en bij ontsteking even langs de schoonheidsspecialiste, die kan ze even 'openmaken' waardoor de ingegroeide haar kan worden vrijgemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een geirriteerde huid met bultjes toch maar
niet gaan scrubben.
Bij de tuinen is Aloe Vera gel te koop.
Mijn vriendin gebruikt het en zweert erbij.
En ik heb geen klagen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer Calendulazalf.
Deze werkt wondhelend en licht ontsmettend.
Insmeren met Calendulazalf zorgt voor snel herstel van de huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mentholpoeder erop doen. Verzacht,droogt de bultjes uit en stilt de jeuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verpulver een asperine (geen paracetamol), meng dit met wat creme, en smeer dit op de gevoelige plekken.
12 jaar geleden
Je moet niet onder het douchen scheren,
Beter is dat je voor het douchen je scheert, dan doucht en daarna en een lekkere creme op voor een gevoelige huid.