Hoe komt het dat mijn haar altijd pluist als ik het los laat opdrogen (of als ik het föhn) en wat kan ik er aan doen?

Ik heb krullend lang haar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1K

Antwoorden (4)

Een vlecht indoen bij het slapengaan en anders, ja daar komt ie weer, ik ben helemaal pro shea butter. De donkere dames onder ons met kroeshaar zweren hierbij. Het is een soort vet.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je haar heeft vocht tekort, het is droog doordat je hoofdhuid te weinig talg aanmaakt om het haar gezond te houden, en door de krul in je haar, is het nog moeilijker het talg verdeelt over het haar te krijgen, het zijn in principe allemaal bochtjes. Het haar zelf kun je natuurlijk altijd wel verzorgen, maar het belangrijkste is je hoofdhuid in goede conditie houden, suc6 En of het nu pluist of niet, IK BEN JALOERS OP JE KRULLEN!!! ik heb superstijl glad dun haar ;-(

Toegevoegd na 30 minuten:
Bij de "hollandse" dames onder ons met krullen, gebruik het om je hoofdhuis mee in te masseren, NIET als wax gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ben ik niet met je eens. Het is geen gewone wax. Ook ik gebruik het in mijn stijle haar, vooral als ik het opsteek en kan je verzekeren dat het haar absoluut niet vet wordt, het lijkt gewoon op te lossen/in te trekken. En je moet het bij krullen ook op de hoofdhuid insmeren om die gezond te houden/maken, dat was mijn insteek.
Andrelon intensieve krul control crème helpt heel goed tegen pluizend haar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan val je onder de categorie: droog haar.

Als het al pluist als je het natuurlijk laat drogen, dan zou ik het zeker niet föhnen.....
Ook moet je krullend haar (als je het föhnt) nooit helemaal droog föhnen, altijd iets vochtig laten, dan heb je de minste kans op pluizen.

Je kan tegen het pluizen een serum gebruiken (john frieda) Dit doe je in je haar als het (bijna) droog is. 1-2 pompjes is echt genoeg.

Suc6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krullend haar is platter van structuur dan steil haar en droogt daardoor sneller uit.

Zelf heb ik ook krullend (redelijk droog) haar. Al jaren gebruik ik zo nu en dan zoete amandelolie als masker.
Dit voedt je hoofdhuid en zorgt voor een natuurlijke glans. Doordat er een filmlaagje om je haar komt, pluist het veel minder.

Je kunt het kopen bij de drogist. Smeer het goed in je haar en laat het een tijdje zitten voordat je het wast. Het beste resultaat bereik je wanneer je folie om je hoofd wikkelt en het laat broeien. Goed uitwassen en je haar glanst weer en pluist niet.