Mijn nieuwe tattoo (3weken)ligt helemaal op mijn huid,trekt dit nog bij.Ziet er niet uit en doet pijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
10.8K
Kimath
12 jaar geleden
ben je al bij de tattooshop geweest om te vragen of dit normaal is? of een huisarts.

Het beste antwoord

Dit is een huidreactie die normaal is. Als je een schaafplek hebt, word de huid meestal ook iets dikker, omdat de huid extra bloed naar de plek stuurt om te genezen. Goed vasaline blijven smeren zodat de kans op korstjes zo klein mogelijk is, en als die er wel zijn ; AFBLIJVEN!! je tatoo word er lelijk door!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reaktie op mijn vraag,ik zat er best over in en ben nu enigzins gerust gesteld.

Andere antwoorden (4)

Dat was bij mijn zwager ook toen hij er eentje had genomen en intussen ziet het er normaal uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tattoo die net gezet is, is een open wond.
De pijn zal te maken hebben omdat de wond aan het helen is.
De pijn zal wel weggaan.
Goed met uierzalf smeren voor minste complicaties.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je de tattoo bij een goede tatoeëerder hebt laten zetten, hoef je je geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel normaal. Een nieuwe tatoeage gaat helemaal vervellen. Hierbij laat de bovenste laag van de huid met de daarin aanwezige inkt los, dit ligt dan als het ware 'op de huid'. Dit kan barsten, scheuren en inderdaad ziet dit er niet uit. Na vervellen, blijft de inkt in de onderste huidlagen zichtbaar en dit is de permanente tatoeage.
Gewoon blijven smeren met calendula o.i.d., niet pulken. Komt vanzelf helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gemiddelde tijd voor een tattoo om te genezen is een week. Als jij na 3 weken nog steeds pijn hebt is dit niet goed. Het kan zijn dat je een allergische reactie of een ontsteking hebt.Bepaalde pigmentkleuren kunnen allergische reacties veroorzaken. De tatoeage kan dan vervormen en zelfs verdwijnen. Je kunt er dan ook het best even mee naar de huisarts gaan om dat uit te sluiten.
Succes!