Waarom zijn overhemden altijd zo ruim rond de buik?

Ik, man 28 jaar oud, 1.79 +-80kg heb een normaal postuur. Maar overhemden die ik koop (vaak bij Duetz, Hugo Boss, Ralph Lauren) slobberen meestal rond mijn buik. Ze zouden veel strakker kunnen zitten!
Vinden de mode ontwerpers dit mooi of wordt er rekening gehouden met mannen met een flinke buik?
Ik zou mijn overhemden graag getailleerder willen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Het beste antwoord

Dat heeft toch te maken met het feit dat het massa-artikelen zijn, en daarvan is de maatvoering zodanig, dat hij verreweg de meeste mensen moet passen (tenzij je over een hele dikke buik praat, dan heb je speciale buikmaten.

Weet je zeker dat je ook de juiste maat koopt ? Veel mannen dragen overhemden die eigenlijk 1 of soms wel twee boordmaten te klein zijn. Logisch dat de rest van een beetje ruim valt. Ik kan natuurlijk niet zien hoe dik je nek is, maar met die lengte en dat gewicht zou je best nog eens een 39 0f 40 kunnen passen, terwijl veel mannen van die lengte naar 42 grijpen.

Ook zijn er natuurlijk verschillende modellen te krijgen. Met name Italiaanse hemden (dus juist niet de merken die je noemt) zijn vaak wat smaller / getailleerder van snit, ('slim fit') en kleden de slanke man inderdaad beter af dan de wat dikkere, of het Nederlandse - sorry- iets vormlozere model.

In een goede herenmodezaak moet je je zeker kunnen laten adviseren, en zelfs eventueel de zijnaden iets kunnen laten innemen om een wat mooiere taillering te krijgen.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat je met een slim fit (Italiaans) overhemd al stukken beter uit de voeten kunt. En gewoon bij een goede zaak, al is het maar om te kunnen passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zou eens wat andere overhemden kunnen gebruiken, of een andere maat. Ikzelf draag overhemden van andere merken en heb er niet zoveel last van. Ik draad ze van southpole, ecko, pimpalicious, meer de hiphop merken dus. Daar heb je wel hele wijde overhemden van maar sommige zijn juist weer redelijk strak, dat ik met me buikje er niet goed in pas en ik ben echt alles behalve dik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk dan eens in andere herenzaken en gok eens met een ander eventueel onbekend merk. Hoeft toch niet gelijk niks te zijn? Wij kopen gewoon in leuke overhemdzaken of herenzaken en die overhemden sluiten gewoon goed aan. Niks overtollige stof. Zelfs wat strak. Hele vlotte en moderne overhemden, die ook prima blijven in de was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zin ook getailleerde overhemden, die sluiten mooi aan. Als je het juiste figuur hebt tenminste. Zijn in vrijwel elke winkel te koop waar ze goede herenkleding verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat dacht ik toch ook... +
Ze houden altijd rekening met mannen met een bierbuikje. Als je toch een getailleerder model wilt. Kun je zelfs bij de c&a slim fit overhemden kopen. Deze zijn aan de bovenkant normaal maar de taile(buik) is mooi smal gesneden. Mannen met een bierbuik kunnen die overhemden nooit aan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste merken hebben ook een 'slim fit' uitvoering voor slanke heren. Vraag er eens naar in de winkel.