hoe kan ik leren lachen op foto's?

ik kan nooit lachen op foto's. ik kan het wel maar dan is het zo fake. (niet echt) en dan zegt mama altijd: lach nou is een keer! en dan wil ik dat ook kunnen. heeft iemand tips.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6.1K

Antwoorden (11)

Lachen op commando is moeilijk :) Ik kan het ook niet.
Vraag eens aan je moeder of ze foto's wil nemen op momenten dat je het niet verwacht, dan is je lach ook echt en krijg je vaak de leukste foto's.
Of vraag aan haar of ze een mop wil vertellen voor ze de foto maakt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens aan iets heeeel grappigs te denken. Vaak vraag ik de fotograaf om even gek te doen, zodat je net op dat moment wel spontaan even lacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat de foto gemaakt wordt: denken aan iets wat je heel erg grappig vindt.
Of de fotograaf iets laten zeggen waar je om moet lachen.
En de truuk: "cheeeeese" zeggen op het moment dat de foto wordt gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel een goeie:).
Maar toch werk 'cheese' bij mij niet. Dan zeg ik het altijd op het verkeerde moment. Met mijn mond wijd open. Best grappig om te zien:).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha, "cheese" zeggen met je mond wijd open is op zich gewoon heel erg knap!!!!
Als het grappig is om te zien, dan is het helemaal prima voor de foto, toch? ;-)))
Dankje!
Fotograven gebruiken dan say cheese... omdat dan de stand van je mond iets mee gaat. Maar de lach moet niet alleen door je mond worden gevormd. Als je ogen niet "meedoen"ziet het er toch wat geforceerd uit.
En dat moet juist niet. Liever jezelf zonder uitbundige smile dan zo'n mislukt lachje.

Als het je lukt om tijdens die fotosessie aan iets geks, iets grappigs te denken, dan lukt het misschien wel. Zie de fotograaf als een aap met een feestmuts op..:) Zou dat helpen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet ook nie
Je kan vragen of iemand een grap wil maken en dan lach je misschien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien een beetje raar, maar mischien kan het helpen. Poets met je hand zogezegd je bovenste rij tanden een beetje droog, als je dan een lach maakt, is het makkelijker omdat je lippen dan niet gemakkelijk dicht gaan.
maar natuurlijk gaat er niks boven de natuurlijke lach :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie!!
Oefenen voor de spiegel, zie je meteen hoe je het leuks kunt lachen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat iemand iets grappigs doen en oefen veel voor de spiegel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt bij je zelf...kissssssssssssssss en houdt de ssssss aan dat geeft een glimlach.
Probeer ook hetvolgende...glimlach overdreven en laat dan je glimlach 'los' zodra men een foto van je maakt. De glimlach die dan overblijft is 'net' voldoende om mooi op een foto te staan.
Succes gewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wil graag op een foto natuurlijk overkomen. Met een lach of glimlach die echt is, die van binnenuit komt.

Mijn advies, wanneer de fotograaf (je moeder) om je heen 'dartelt' om een goede hoek te kiezen van waaruit zij jou wil fotograferen, kan jij het beste jouw aandacht richten op iets totaal anders. Vergeet de fotograaf en concentreer je op je omgeving.

En dan kan het zomaar zijn dat een mooie bloem een glimlach op jouw gezicht tovert, of dat een hond een grappige manoeuvre maakt waar je om in de lach schiet, of dat er iemand voorbij wandelt die naar jou zwaait. Zwaai dan met enthousiasme terug, kan een fantastische foto opleveren!

Kortom, vergeet de fotograaf (die bestaat niet voor jou) en verkeer op normale wijze in jouw omgeving.

Dan is het aan de fotograaf om jou te volgen en de goede momenten er uit te pikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gewoon lichtjes glimlachen. Dat ziet er lief uit en niet zo fake.