Wat te doen aan uitslag van allergie?

Ik ben allergisch voor iets, en ik weet bijna zeker dat dat 'iets' varkensvlees is. Als ik dat eet (soms zit het door een gerecht zonder dat dat er bij wordt vermeld) krijg ik over mijn gezicht, hals en borst allemaal van die vieze geel/witte puistjes. Niet een paar, nee, heel veel! En rode bultjes/vlekjes.

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen? Het is namelijk best vervelend; het ziet er vies en ontsierend uit. Bovendien duurt het een tijdje voor ze weer weggetrokken zijn. Ik heb al een hoop crèmejes en smeerseltjes geprobeert, maar niets werkt echt.

Binnenkort bezoek ik de dokter voor zo'n allergie test, dan hoop ik ook te horen wat ik er nog meer tegen kan doen.
Tot die tijd hoop ik dat iemand een goede tip heeft voor het verminderen of tegengaan van de uitslag (behalve het eten van het vlees, zo ver was ik zelf ook...).

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.3K

Antwoorden (4)

Ik ken maar 1 optie: Vermijdt elk voedsel met die stoffen.
Kan overigens ook een stof zijn die ze toevoegen aan vlees. Als je op verpakkingen kijkt zie je een berg aan toevoegingen staan. Ik hoop dat die test je duidelijkheid verschaft.

ps Ik moet alles laten staan waar E62x in zit (e621-e631,smaakversterkers oftewel glutamaat)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou toch echt de uitslag van de allergie test afwachten. Dan zal de behandelende arts je precies vertellen wat je moet doen en laten.
Voorlopig inderdaad het eten van vlees even vermijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf ook allergisch. Als ik een allerische reactie krijg dan gebruik ik cetrizine. Dit zijn hele kleine pilletjes tegen allergien. Deze kan je met EN zonder doktersrecept krijgen bij de aphotheek. Ze geven een beetje verlichting en zorgen er voor dat ik niet helemaal onder zit. Ik ben heeeeel erg blij met deze pilletjes! Hoop dat het jou ook gaat helpen! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen een allergie voor varkensvlees kun je niets anders doen dan zorgen dat je geen varkensvlees binnen krijgt. Ik spreek uit eigen ervaring, ben er nl. zelf allergisch voor en mijn dochtertje ook.
Het vermijden van varkensvlees is niet altijd handig, maar wel te doen hoor. In veel restaurants e.d. kunnen ze er gewoon rekening mee houden. Als er varkensvlees is verwerkt in produkten die je gewoon in de winkel koopt, moet het er echt op vermeld staan, ook al is het nog zo weinig. Na een tijdje 'etiketten bestuderen' weet je vanzelf wat je wel en niet kunt kopen.
Succes ermee!