Puistjes telkens in specifieke gebieden van m'n gezicht?

Ik heb al 2 jaar puistjes aan de zijkanten van mijn gezicht. Dit is soms een paar weken weg en dan komt het weer. Helaas heb ik er littekens aan overgehouden, dit zijn rode vlekjes geworden maar ik vind het heel erg. Dit komt echt met periodes en ik snap NIET dat het telkens aan de zijkant terugkomt..
Dan heb ik soms weer op m'n kin een uitbraak, al is dit gelukkig niet vaak..

Hoe kan dit? Doe ik iets verkeerd? Ik reinig mijn huid elke avond en gebruik ook altijd creme. M'n make-up laat ik nooit zitten.. Wie weet hoe het kan dat het steeds in bepaalde gebieden komt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Kimath
12 jaar geleden
ik heb ook altijd op mijn wangen puistjes, super irritant! Wissel je wel vaak genoeg je kussenhoes? Dit scheelde bij mij een stuk.
Elke dag kussenhoes draaien, dus ene kant, andere kant, binnenstebuiten ene kant en andere kant.
Dus na 4 dagen neem je een nieuwe kussenhoes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh! Dat klinkt eigenlijk echt heel logisch, dat ga ik dus echt meteen proberen. Ik hoop echt dat dit een oplossing bied, bedankt he!

Het beste antwoord

Ik heb ook regelmatig puistjes op precies dezelfde plek, nl mijn kin.
Bij mij komen ze wanneer ik ongesteld moet worden, dus is het hormoongerelateerd.
Heb je hier wel eens opgelet?
Of heb je misschien een kapsel waarbij je je haar op die plaatsen in je gezicht draagt en doe je daar een soort (vette) gel in die dit veroorzaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik heb mijn haar echt bijna altijd naar achteren, en het is niet van mijn ongesteldheid (was het maar zo..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, misschien toch een vorm van acné of infectie?
Ik zou er in elk geval mee naar je huisarts

Andere antwoorden (3)

Kijk Miss heb je aan die kanten haar en als er haar over heen zit komen er puisjes en hoe vetter je haar hoe meer.... Dat heb ik ook bij mijn voorhoofd ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn haar echt 9 van de 10 keer in een knot op mn hoofd, ik snap er daarom ook echt niks van..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmmm raar gebruik je cleraseal..?
Je moet hier echt mee naar de huisarts. Als je dit al 2 jaar hebt is het heel waarschijnlijk dat je jezelf elke keer weer infecteert. Daar kan jij niets aan doen. Het kan zijn dat je antibiotica nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik vraag me toch af hoe? Ik raak die puistjes niet aan, ik doe er ook niet clearasil of wat dan ook op.. Gewoon mijn dagcreme..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom is het een vraag voor je huisarts :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je voor siska, dit is wel degelijk een optie.
Zelf gebruik ik hiervoor af en toe ook een antiobioticazalf.
Bacterien zijn er altijd en overal. Mijn maandelijkse "kinpuistjes" gaan om die reden soms ook niet weg. Na een paar dagen smeren, gelukkig wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor het + je championnetje :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je defne :)
Beste ...........,

Als advies vanuit eigen ervaring raad ik je aan om bij de huisarts langs te gaan en te vragen om een doorverwijzing naar een dermatoloog. Ikzelf heb dit vanaf mijn 12e tot aan mijn 20ste leeftijd gehad. Ik kreeg telkens middeltjes mee van de huisart en dat werkte dan eventjes maar het kwam na een tijdje weer eens zo hardnekkig terug. Totdat ik bij de dermatoloog in het ziekenhuis behandeld werd. Hier heb ik tabletten meegekregen (ze hebben wel ontzettend veel bij verschijnselen, staan ze bekend om). Deze heb ik iets meer dan een jaar moeten slikken, want dit hangt af van je gewicht, en zodra je de juiste hoeveelheid binnen hebt gekregen wordt je hier immuun voor. Ik slik en gebruik nu helemaal niets meer en mijn huid is helemaal opgeknapt!! Na een half jaar was alles al weg alleen voor de immuniteit moest ik nog wel de tabletten gebruiken. Het is echt aan te raden en vooral omdat je jezelf natuurlijk beter gaat voelen met een mooiere huid.

Ik heb nu ook littekens er aan over gehouden in mijn gezicht van al die jaren en die zijn nu alleen nog zichtbaar. Over een tijdje wordt ik hiervoor behandeld door het ziekenhuis en is het dus allemaal goed gekomen!

Ik zou zeggen, verspil geen jaren aan middeltjes van de dokter als je nu al aangeeft dat het al zo lang speelt en telkens terug komt. Vraag om een doorverwijzing en ik wens je veel succes en natuurlijk een stralende huid toe!