wat te doen met krakende pumps?

Ik heb nieuwe leren pumps gekocht maar ze kraken heel erg als ik loop. Is hier wat aan te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2K

Antwoorden (4)

een keer poetsen met leervet schijnt te werken...
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je ze nog betalen? ;)
(is een spreekwoord)

Het kraken komt van droogte van de materialen, er moet dus wat vocht bij om e.e.a. soepel te maken.
Dat kan door poetsen aan de buitenkant maar je kan je schoenen ook vochtig maken aan de binnenkant.
Doe er even een flink nat washandje in zodat ze goed vochtig worden en ga er vervolgens even een poosje op lopen, dat zou moeten helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds is het een binnenZiphütte daar kraakt, dan helpt talkpoeder heel goed, te koop bij drogist...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan het plaatje zijn wat het deel tussen de hak en de bal van de pump verstevigd. Als dit niet goed vast zit, kan dit gaan kraken. Vaak zwabbert de hak dan ook een beetje als je ze aan hebt. Dit is een productie fout. Als ze nog vrij nieuw zijn kun je mogelijk bij de winkel aanspraak maken op garantie. Succes.