ik had/heb ingegroeide teennagels maar dee er niks aan heb er nu geen last van maasr soms is het ontstoken wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Het beste antwoord

Ga naar een pedicure, en laat je voeten een keer professioneel verzorgen. Daarna je nagels goed bijhouden, zoals ze gevormd zijn bij die behandeling : regelmatig (2 keer per week) even met een vijl erlangs zal voorkomen, dat ze opnieuw ingroeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar eigenlijk was de vraag wat er aan de onststeking gedaan kan worden. Van de ingegroeide nagels heeft de vragensteller geen last momenteel. De ontstekingsklachten komen misschien ergens anders vandaan, dat weten wij hier ook niet. Het is wel vreemd, dat er geen klachten meer zijn van ingroei, maar wel van onsteking. Beetje verwarrend misschien, en misschien ook geen duidelijke vraagstelling. Dus ik geef je een toch een + voor je antwoord ;-)

Andere antwoorden (7)

Een pedicure is niet speciaal nodig,ik had je op je vorige vraag ook al geantwoord.
Gewoon je teennagels vaker checken en knippen om te zorgen dat ze niet weer ingroeien.
Is soms heel pijnlijk maar niet als je het bijhoud.
Als het echt TE erg is kun je het stukje nagel bij de dokter weg laten halen heb ik weleens gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de ontsteking zou ik even naar de huisarts gaan.
wat betrefr de ingroeiende nagels: bij sommige pedicures kan je beugeltjes latten zetten, die de randen van je teen ahw optillen, om zo de teen te ontlasten.
informeer hier eens naar, je bent dan voor ongeveer een half jaar pijnvrij.
12 jaar geleden
Zoals ik op je vorige vraag hierover al zei:
Zorg dat je goed passende schoenen hebt en dat je je teennagels recht afknipt, dus niet extra kort in de ‘hoekjes’, want als je dat laatste doet kunnen je nagels gaan ingroeien.
Voor professioneel advies zou je naar een pedicure kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weken in soda of biotex voor de ontsteking.
nagel niet te kort knippen zodat de puntje niet in je vlees groeien maar erover heen

recht afknippen en niet met een boogje.

beugeltje laten zetten bij podotherapeut (pijnvrij, wordt afgedekt met materiaal van een kunstnagel)

of in het midden de nagel wat dunner vijlen zodat door druk op de nagel de hoekjes niet in het vlees worden gedrukt maar juist een stukje omhoog komen.

verder opletten bij schoeisel. het moet niet te strak zitten, de tenen verdrukken of op de teen(nagel) drukken.

helpt dit niet dan kan de huisarts de zijkanten van je nagel weghalen onder de huid waar de nagel zich vormt (onder je huid dus)

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je voeten dragen jou je hele leven. Daarom verdienen ze aandacht.
Elk weekend even lekker in een voetenbadje, eelt wegschrapen, nagels knippen, lekker verzorgende crème op en om je voet.

Begin vanavond met bovenstaande. Even rustig alles netjes maken. Of ga wel deze keer naar een pedicure. Maar hou het daarna gewoon regelmatig zelf bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naar een pedicure gaan! zij weet als het goed is precies wat ze moet doen en kan je goede raad geven.
verder iedere dag in een teiltje warm water met biotex. en je teennagels niet te kort en recht afknippen.

bij de huisarts kunnen ze je een soort operatie adviseren maar je tenen worden er heel lang erg lelijk van (vriendin heeft dat)

success! en er vooral NIET mee blijven zitten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dit zelf ook gehad, bij mij hebben ze een stuk nagel er afgehaalt omdat ik er niet optijd mee heen ging. Als je echt zeker wilt weten dat het goed is zou ik even langs een pedicure gaan die kan er voor zorgen dat je nagel een stukje omhoog gaat groeien (dit doet geen pijn). Als de pedicure er niks aan kan doen kun je altijd nog naar je huisarts gaan.