Puistjes hoe mee om te gaanen te voorkomen?

Hoe kun je ze voorkomen? En wat te doen als je ze eenmaal hebt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (7)

voorkomen:
*je gezicht niet met (agressieve) zeep wassen, je stimullerd zo juist de talgklier.
* gebruik niet te veel make up, en creme`s, ze sluiten porien af.

als je ze hebt:
niet uitknijpen, niks er op smeren, of zelf doktertje gaan spelen, bij erge mate kun je de huisarts ook tussendoor een keer om BENZOYLPEROXIDE vragen, werkt prima en na een paar maandjes hoef je het niet meer te gebruiken mits je gewoon je gezicht wast met zeep e.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opletten wat je eet, niet te veel chocolade bijv, en als je ze hebt werkt bij mij nog altijd het beste om er 's nachts een beetje tandpasta op te smeren..volgende dag is de puist gegarandeerd uitgedroogd..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minimaal 4 keer per dag of bij transpiratie aan de oppervlakte delen (meestal je gezicht) zonder zeep wassen hielp mij heel goed beter dan preventief smeerspul .

Wanneer je ze hebt , ik heb sulfaat smeermiddeltjes gebruikt en dat hielp me sneller maar gebruik het wel met mate en niet te vroeg uitknijpen dan maar op groteren een pleister .

Verder de bekende vette voedingen beperken , een zonnebad nemen en regelmatig zwemmen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puistjes kunnen o.a. worden voorkomen door rekening te houden met wat je eet. Hygiëne is uiteraard heel belangrijk. Puistjes kunnen ook ontstaan door stress, zorg in dit geval voor voldoende ontspanning en nachtrust. Ook hormonale schommelingen kunnen puistjes veroorzaken.

Knijp puistjes in ieder geval nooit uit met je vingers, door bacteriën die op je vingers zitten heb je kans op meer infecties.

Misschien heb je nog wat aan de bijgevoegde links.

http://www.fancy.nl/bbpress/topic.php?id=56399&page
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas pindakaas, aan puistjes doe je heel erg weinig. Mijn dochter heeft er ook vreselijk last van (terwijl haar vader en ik redelijk puistjes-vrij waren), en het is voornamelijk de leeftijd en de hormonen die in die periode door je lichaam razen, en daar is geen kruid tegen gewassen. En als je ze eenmaal hebt, kun je eigenlijk alleen maar wachten tot die periode weer voorbij is.

Maar er zijn natuurlijk wel een paar dingen die je zelf kunt doen om te proberen de 'schade' een beetje te beperken. Bepaalde dingen niet eten helpt helaas niet zo goed als men pleegt te denken, maar kun je zonder problemen proberen. Het gaat daarbij natuurlijk altijd om voedingsmiddelen die gewoon erg lekker zijn; chocolade, kaas, varkensvlees, patat..... Het vet in die voedingsmiddel echter gaat écht niet in je huis zitten (wel op een heleboelandere plaatsen), dus hoewel het ongetwijfeld gezond is ze te mijden, garanderen ze beslist geen genezing.

Het is vooral vet en vuil van buitenaf dat het erger kan maken. Je puistjes verstoppen onder je lange haar, zoals mijn dochter doet, is bijvoorbeeld een heel slecht idee. Beter kun je ze gewoon aan lucht en zonlicht blootstellen. Niet allemaal dikke make-up erop smeren, niet dehele tijd aan frunniken, en je gezicht heel goed schoon houden met een goede, niet vette lotion, en niet de hele dat smeren met van alles. Speciale puistjes-middelen klinken aantrekkelijk, maar zijn bijzonder duur, zelden werkzaam en drogen de huid vaak te veel uit.

Is het echt vrij ernstig, schroom dan zeker niet ermee naar de huisarts te gaan, ook al is het een 'normale' kwaal. Die beschikt weer over andere middelen en zalfjes die vaak wél werken, maar niet gewoon bij de drogist liggen. In heel ernstige gevallen gaven ze aan meisjes vroeger zelfs de Diane-pil (een speciale anticonceptiepil met sterk anti-androgene werking. Het zijn kennelijk de mannelijke hormonen (die ook vrouwen hebben) die de hoofdoorzaak van acne zijn). Maar dan moet het wel echt vrij ernstig zijn, hoor. Andere middeltjes eerst.

Sterkte ermee ! En echt, je ziet ze zelf het ergst, en het gáát weer over. Maar daar heb je nu helemaal niks aan natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt aan je leeftijd, bij een puber hoort het erbij en dat gaat vanzelf weer over. als je ouder bent moet je erachter zien te komen waar je huid precies op reageert en dat is niet makkelijk.

Ik heb tot 45 jaar puistjes en bultjes en rode reacties in het gezicht gehad en van alles bij de dokter geprobeerd totdat ik kennis kreeg aan een Surinaamse die het bij het rechte eind had voor mij. Ik was allergisch voor tomatenpitjes en zacht eigeel en de buitenkant van de aardbeien, deze moeten met warm water gewassen worden dan kan ik ze eten.

Chocolade en varkensvlees mijden is uit de lucht gegrepen daar zijn de doktoren al achter, maar je kunt het uit proberen door het te laten staan voor een hele lange tijd en bekijken of je er dan nog last van hebt, dit kan je voor allerlei producten proberen die je gebruikt zodat je kan achterhalen welke producten die acne veroorzaken.

Altijd met schoon handwarm water zonder zeep je gezicht regelmatig reinigen vooral als je op vuile plaatsen geweest bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een chocolade face wash!