Hoe krijgt mijn dochter haar natuurlijke haarkleur weer terug?

Mijn dochter heeft van zichzelf licht bruin haar,dit zie je aan uitgroei.
Nu wilde ze vorig jaar eens een tint donkerder proberen,maar het vreemde is,dat de uitgroei donkerder is dan de rest van het haar,terwijl de gekozen haarkleur (middenbruin) donkerder was.
Bij de kapper al 2 x laten opnieuw doen,dus eigenlijk in haar eigen kleur,maar toch blijft de uitgroei donkerder,dus bovenop donkerder dan halverwege het haar,dit wordt roodbruin.
Ze wil gewoon graag haar eigen kleur krijgen,en ik weet dat dit moet groeien,maar haar haarlengte is nu 52 cm,dus duurt erg lang.
Ik heb zelf ook al 2 x geprobeert,maar toch blijft kruin donkerder dan rest van het haar,ook al is het eerst 3 weken egaal donker,ik laat de onderkant al extra intrekken,en gebruik 2 dozen.

Beetje warrig verhaal,hoop dat het gesnapt wordt,en iemand een oplossing weet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.8K

Het beste antwoord

Je haar krijgt eigenlijk pasin de loop van de tijd zijn definitieve 'kleur' onder invloed van zonlicht en weersinvloeden en dergelijke.

Zeker bij blondines en mensen met lichtbruin haar, is het haar bij de uitgroei in eerste instantie iets donkerder. Op het moment dat de haar haar maximale lengte (in de eigen kleur) heeft bereikt, hebben de zon, het daglicht, shampoos en dergelijke het meestal een paar tinten lichter gemaakt.

Ik ben zelf blond en heb meerdere keren in mijn leven mijn haar bruin geverfd, maar de uitgroei is altijd nauwelijks zichtbaar. TOT je een half jaartje ofzo verder bent, en de aanvankelijk wat donkere uitgroei haar 'eigen' blonde kleur heeft aangenomen.

Pas als je je haar dus weer helemaal laat uitgroeien (wat een jaar of 3 tot 5 kan duren afhankelijk van de lengte)
krijg je je eigen kleur weer helemaal terug. Waarbij moet worden aangetekend dat haren een maximale lengte hebben. Hebben de haren die lengte bereikt (die varieert van net over de schouder tot over de kont), dan groeien ze niet verder uit, maar worden pas te zijner tijd weer door nieuwe vervangen. Regelmatig bijpunten zorgt dat het haar blijft groeien en dus eerder uitgegroeid is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie nu pas dat haar haar erg lang is en dus vermoedelijk nauwelijks meer groeit. Veel bijknippen dus, niet meer verven, en een flinke dosis geduld. Wel loop je de kans dat haar 'volwassen' haar een paar tinten donkerder is dan haar 'kinderhaar', wat vrij normaal is, zeker bij blondines, die precies rond het begin van de puberteit beginnen te verven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn nicht had een keer spray blonde gebruikt dat is dus gewoon echte haarverf en niet uitwasbaar dat deed ze in groep 8 en ze is nu 3dejaars en de verf is er bijna uit ze heeft een gemidelde lengte haar in laagjes.
Dus als je dochter echt haar eigen kleur trug wil krijgen moet ze het laten groeien en de uitgroei een soort van overlopend laten verven met het geverfde haar dan heeft ze na een paar jaar haar kleur weer trug
Ik denk dat het donkerder worden gewoon komt door nouja opgroeien net als bijna witblonde kindjes later donkerblond hebben als ze 14 zijn