Welke natuurlijke middelen helpen tegen rimpels?

Ja, ik weet het, ouder worden hoort erbij maar ik wil wel proberen alles zo lang mogelijk, zo elastisch mogelijk te houden! En dan bedoel ik dus mijn huid voor de grapjurken onder ons..
:-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.7K

Het beste antwoord

Koop een potje natuurlijke (vloeibare) vitamine E pillen.
Van het Kruidvat zijn de vitamine-preparaten ooit als beste getest.
Bijt deze voorzichtig stuk, smeer het op je gezicht en na een paar nachten zie je al resultaat.
Je ziet er echt weer stralend uit, vergeet je hals en decolleté niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk dat vind ik nou een goeie! +1 en dank!

Andere antwoorden (7)

- Niet roken
- Niet lachen
- Veel water drinken
- Niet te veel in de zon

Maar wat is er mis met rimpels? Deze geven karakter en uitstraling aan je gezicht! Wees trots dat je ouder wordt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de rimpels op natuurlijke wijze weg te krijgen is lastig, wel is het mogelijk de rimpelvorming te vertragen door veel zonlicht te vermijden, evenals stress.

De Winkler Prins Medische Encyclopedie zegt hier het volgende over:
'Rimpels zijn kleine groeven in de huid, veroorzaakt door slapte in de huid. Ze zijn een natuurlijk kenmerk van veroudering en ontstaan door een verlies van de jeugdige rekbaarheid van gezond callogeen (de proteinebouwstof van het lichaam). De hoeveelheid rimpels die een mens heeft verschilt aanzienlijk, wat tenminste voor een deel komt door beschadiging door ultraviolette straling uit zonlicht - het weer is sowieso van grote invloed op rimpelvorming. Stress en andere geestelijke en lichamelijke ongemakken kunnen eveneens een grote rol spelen. De normale veroudering van de huid is niet te voorkomen, en is voor een deel erfelijk, waardoor sommigen eerder rimpels zullen krijgen dan anderen. Eenmaal bestaande rimpels zullen nooit helemaal verdwijnen, al kan een vochtvasthoudende creme de rimpelvorming vertragen.''

Zie ook: onderstaande websites:

(TP)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het valt mij op dat monnikken in een klooster er tot op hoge leeftijd jong blijven uitzien en rimpelloos blijven. No kidding!

Dat zou dus betekenen:
- niet trouwen / geen partnerrelatie aangaan
- regelmatig leven
- vroeg opstaan
- matig eten en onbewerkt voedsel (geen kant en klaar spul)
- vroeg naar bed
- veel zingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toppertje! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En vooral veel bidden en vertrouwen op de Heer!
Heb mijn hele leven alleen maar Niveacrème gebruikt als basis voor mijn makeup en ook als nachtcrème. Zie er 15 à 20 jaar jonger uit dan ik ben en heb heel weinig rimpels. Tien jaar geleden zei een schoonheidsspeciialiste tegen me dat het daaraan te danken is dat ik er nog zo jong uitzie.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt ja, ik ken een dame ( inmiddels overleden) van toen 85 !, die nog zo'n mooie huid had..
Zij gebruikte altijd die blauwe blikjes vd nivea..
Ik geloof dat ik er ook maar mee begin :-)) +1
zondag
14 jaar geleden
Precies, de blauwe blikjes en de blauwe bodylotion. De rest va Nivea hoeft voor mij niet.
Ik ben 54 en heb een nog bijna rimpelloze huid.
Wat heb ik gedaan en niet gedaan daarvoor?
Niets specifieks, maar wel veel water gedronken, veel gelachen, bijna nooit in de zon gezeten, maar wel heel relaxted in de schaduw met een grote zonnehoed op.
Veel thee, geen koffie, veel geslapen, veel gezond gegeten, maar ook regelmatig een heerlijk glas wijn gedronken.
Nooit het dure uitgebreide behandelplan van een duur merk gebruikt, maar gewoon inderdaad Nivea.
Ik was mijn huid nooit met water en zeep, maar maak hem altijd schoon met een beetje nivea-melk en een tissue.
Als laatste geheim nog dit: minstens 2xper week eet ik een komkommer als salade. Altijd als ik hem schoonmaak, schaaf ik met een kaasschaaf de schil eraf, die schil wrijf ik altijd over mijn gezicht(de binnenkant van de schil). Voelt heerlijk en je ziet je huid opknappen! Natuurlijk een bekend truukje voor een verbrande huid, maar gewoon tussendoor werkt het ook prima!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorkomen is het belangrijkst, dus UIT de zon, dat is voor witkoppen als wij nu eenmaal oorzaak nummer 1, en misschien ook wel 2 en 3. Dure smeerseltjes heb je niet nodig, eigenlijk helemaal niks, misschien een likje nivea af en toe als je huid vrij droog is. Maar voor een deel zijn rimpels ook erfelijk bepaald, dus afhankelijk van hoe 'kreukelig' je familie is kun je ook een beetje pech hebben.

En als het echt een probleem wordt : gewoon een paar kilo aankomen. Hoe dikker je gezicht, hoe minder rimpels. Kan me alleen niet voorstellen dat die paar rimpeltjes minder die extra kilo's waard is ;-)

Mar er is niks mis met een paar rimpeltjes hoor; ze geven een gezicht karakter. Zo'n vijftig, zestigjarige met zo'n gladgestreken plastic barbiekop kan ik eerlijk gezegd maar weinig waardering voor opbrengen. Lijkt toch een beetje krampachtig vasthouden aan een jeugd die je niet meer hebt en het verloochenen van een respectvolle leeftijd die je verdient hebt. Draag ze als een sieraad van het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat je dit bedoelt met natuurlijk maar ik zweer bij het merk Clarins. Zij werken voornamelijk met natuurlijke producten. Probeer het eens en laat je goed voorlichten. Ook herbalife heeft goede huidverzorging.