schoonheidsspecialiste heeft me hele huid verpest wat moet ik doen?

mijn eerste afspraak met haar was in oktober vorig jaar en dat ging goed totdat ik geen vooruitgang meer zag en mijn moeder ook niet dus toen besloten we om te stoppen met de behandelingen.en dat was in februari dus tot februari had ik een behandeling maar nu heb ik opeens puistjes op me kin terwijl ik die eerst nooit had en het voelt ook niet glad...wat moet ik doen?? want ik wil niet weer een behandeling krijgen kan ik niet zelf iets doen???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot februari ging je naar de schoonheidsspecialiste, twee maanden later krijg je puistjes, dus nu heeft de schoonheidsspecialiste 'je hele huid verpest'? Zouden die puistjes niet veroorzaakt kunnen worden doordat - ik zeg maar wat - je 14 bent? Pubers hebben veel hormoonschommelingen, dat veroorzaakt puistjes. Vervelend, maar nou niet iets om iemand de schuld van te geven die al maanden niet in de buurt van jouw huid is geweest.

Antwoorden (7)

Naar de drogist gaan of naar de apotheek en een goed middel halen voor je puistjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort problemen worden heel vaak veroorzaakt door weersomstandigheden en/ of voeding, dus is er geen spraken van een verpeste huid door een schoonheidsspecialiste.
Ga je eens verdiepen op internet over voeding, drink veel water, drink 2 x per dag een kopje brandnetelthee en laat de meeste vette dingen staan, vooral varkensvlees en gefrituurde dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan Normaderm van Vichy eens proberen.
Moet je echt weinig van gebruiken en alleen OP het puistje zelf.

Ik weet niet of je foundation gebruikt, maar sommige mensen krijgen daar ook puistjes van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14 jaar en dan ga je naar een schoonheidsspecialiste? tjonge jonge... het moet niet gekker worden hier!

puisten zijn nou eenmaal normaal, snap dat. die kun je niet creeren door een behandeling. die heb je vanwege je hormonen. het kan binnen paar maanden, binnen paar jaar of nooit voorbij zijn, dus wacht het gewoon af.

je schoonheidsspecialiste kan daar niks aan doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje kort door de bocht, als je enorm onder de puistjes zit dan is het zeker niet verkeerd. Maar om je te laten behandelen omdat je als 14jarige er wel 3 op je gezicht hebt is idd. nogal overdreven. Wat eigenlijk veel erger is, moeder gaat er in mee!
Ben je een vrouw? Puistjes komen heel vaak door hormonen. Zelf heb ik van mijn 25 tot mijn 30ste er last van gehad omdat ik in die tijd niet aan de pil was. Daarna weer aan de pil begonnen en het probleem was over. Dat je nu last van puistjes hebt komt zeer onwaarschijnlijk door je de schoonheidsspecialiste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig maar , 14 jarige schoonheid.
je wordt VROUW.
Welkom bij de rest van de wereld.
Je jonge huid moet je zo min mogelijk met middelen behandelen, tenzij hardnekkig acne oid.
Goed schoonhouden , gezond eten (veel rauwkost) , een beetje zon (niet bakken in de zon, ook niet met zonnebrandcreme op) veel gezond drinken en een beetje uit de buurt blijven bij fastfood/junkfood.
Niet roken, niet zuipen en niet nachtbraken.
Je schoonheidslaapje (8 uur) en rustig lekker genieten van je leven.
Hoe minder je jezelf stresst, hoe gezonder je lichaam wordt.
Veronderstel dat je huid die rommel niet naar buiten zou werken (want dat gebeurt bij puistjes).
Als je verstandig met je lijf om gaat, dan komt het allemaal goed.
Mogelijk hebben sommige schoonheispecialisten geen juiste middelen in huis voor zo een jonge huid.
Deze is nog erg kwetsbaar, vandaar dat je er geen agressieve stoffen op los moet laten.
Aan de pil gaan zou ik niet doen, dat geeft weer andere problemen.
Gun jezelf de tijd om volwassen te worden, een bloem moet zich ook uit de knop ontvouwen.
Ik wens je alle geluk toe.

NIETS wat ik geschreven heb is beledigend of denigrerend bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je probleem, heb het zelf ook gehad. Het belangrijkste is dat je huid kan ademen dus een paar dingen die belangrijk zijn is make up eraf halen voor dat je gaat slapen, mocht je foundation gebruiken zorg ervoor dat je gezicht eerst is ingesmeerd met dagcreme (hydraterende) en wat ik een wonder mindel vind is face scrub, mijn voorkeur is die van St. Ives (Peach), je huid wat er echt super glad van en je puistjes zijn ook binnen no time weg, echter wordt dit niet verkocht in Nederland maar wel via ebay.

Succes!