Kan je een Aluin stick ook op gewone kleine wondjes gebruiken die niet veroorzaakt zijn door het scheren ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4.7K

Het beste antwoord

Ja, aluin is een prima bloedstelpend middel, dat ook op andere kleine wondjes gebruikt kan worden. Kan wel een beetje prikken trouwens.

Het is een sterk adstringerend (samentrekkend) middel, dat ook de basis vormt van veel deo's - en trouwens opgelost in water ook een prima natuurlijke, geurloze antitranspirant is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja waarom niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de onderstaande site staat het stukje:

Het is bijzonder geschikt om bloedingen te stelpen tijdens en na de scheerbeurt. Het zorgt er voor dat wondjes sneller samentrekken en genezen.

Aluin bindt zich namelijk aan eiwitten van de beschadigde huid, en doet deze samentrekken (adstringerende werking) waardoor de bloeding gestelpt wordt.

Omdat ze zeggen het zorgt ervoor dat wondjes sneller samentrekken en genezen, denk ik dat je het ook voor andere kleine wondjes kunt gebruiken. Een wondje is een wondje.

Als de huid van een willekeurig wondje wordt samengetrokken stelpt hierdoor ook de bloeding. Dus dezelfde werking.

Ik zou het gewoon gebruiken op een klein wondje in iedergeval.