mijn bovenste laagje van mijn nagel brokkelt af. wat is dit en wat moet ik er tegen doen?

Ik kan het er zo af scheuren in stukjes.
is dit kalk nagel ofzo? en wat moet ik er tegen doen? is er een middeltje? tips graag :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.9K

Het beste antwoord

Dat kan een aantal oorzaken hebben.
Het kan komen doordat je een tijdje medicijnen of antibiotica hebt geslikt. Het kan zijn dat je vitamine E tekort hebt. Het kan ook een parasiet of schimmel zijn. Maar ook nagelbijters hebben hier last van.

Als je gezond eet, niet te veel aan je nagels peutert en ze vijlt i.p.v. knipt, dan moet je gezonde nagels hebben.

Smeer ze een tijdje in met pure olie, zoals olijfolie of amandelolie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Meestal als je nagels snel afbrokkelen heb je een tekort aan calcium. Om dit volgende keer te voorkomen moet je veel zuivelproducten nemen zoals melk.
Nu zal ik je nagels gewoon heel kort knippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen nagelverharder gebruiken in ieder geval, want dat onttrekt vocht aan je nagelplaat. Wel doen: een speciale sealingvijl of glasvijl gebruiken om de platen te sealen, 1 kant op veilen, nagelolie inmasseren en accetonvrije remover gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kalknagel is een schimmelnagel, dat zie je aan de witte plekjes (die niet door stoten komen)
Had het zelfde probleem een tijdje geleden kon mijn nagels ni laten groeien. Vitaminen te kort, of sterke poetsproducten kan ook zijn. Ik heb van de apotheek ( OMNIVIT) gehaald is ook goed voor haren en natuurlijk nagels :)
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het trind system setje is een stappenplan dat je nagels helemaal verzorgd en sterk maakt. Er zit een goede nagelserum in die de nagels voed en niet meer doet laten uitdrogen. Ook zit er een nagelverharder in die niet slecht is voor de nagels die je 2 weken lang elke dag moet opdoen. Google eens op dat setje, het helpt echt enorm.